Türkiye’nin ilk demiryolu hatlarından birisi olan ve 1932 yılında Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk tarafından açılan Samsun-Sivas demiryolu hattı 83 yıl hizmet verdikten sonra 29 Eylül 2015’te modernize edilmek amacıyla ulaşıma kapatılmıştı. 378 kilometre mesafede olan Samsun-Sivas arasında istasyon yolları dahil toplam 420 kilometrelik bir çalışma yapıldı. Sivas’tan hareket eden tren Tokat ve Amasya’dan geçerek Samsun hattında test sürüşü yaptı.
BUGÜN TEST SEFERİ YAPACAK
2015 yılından bu yana kapalı duran Samsun-Sivas (Kalın) Demiryolu Hattı’nda bugün Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdürü Ali İhsan Uygun ve beraberindeki bir heyetin katılımı ile test seferi yapılacak. Sefer, hattın açılış tarihinin belirleyecek. 378 kilometrelik uzunluğa sahip olan ve istasyon yolları ile beraber 420 kilometreye çıkan demiryolu hattıyla ilgili Samsunluların endişeleri var.
TRAFİK AKIŞINI ETKİLEYECEK Mİ?
Samsunlular, demiryolu hattının İlkadım ilçesi Kılıçdede Mahallesi Atatürk Bulvarı üzerinde yer alan Kılıçdede Kavşağı hemzemin geçidinde ve bölgesinde trafik akışını olumsuz etkileyeceğini düşünüyor. Özellikle haftasonları ve özel günler başta olmak üzere kentte ciddi trafik yoğunluğunun yaşandığı bölgeye demiryolu ulaşımının da eklenmesi ile akışın kilitleneceği öngörülüyor. BÜYÜKŞEHİR’DEN TCDD’YE ÇAĞRI Diğer yandan, konuyla ilgili 2019 yılının Aralık ayı içerisinde Samsun Büyükşehir Belediyesi’nden Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) 4. Bölge Müdürlüğü’ne yazı gönderilmişti. Yazıda, deneme sürüşlerine start verilen Samsun - Sivas Demiryolu için uyarıda bulunulmuştu. Belediye, Kılıçdede kavşağı hemzemin geçidinde tren geçişinin kent trafiğinde büyük tıkanmalara yol açacağını belirterek, acil çözüm bulunması için TCDD 4. Bölge Müdürlüğü’ne çağrı yapmıştı. AB’DEN HİBE FONLARI DESTEĞİ Karadeniz’in Anadolu’ya açılan iki demiryolu hattından biri olan ve Samsun Limanı’nı İç Anadolu Bölgesi’ne bağlamak amacıyla inşa edilen Samsun-Sivas Kalın hattı için 4 yıl önce AB hibe fonları desteğiyle modernizasyon projesi hazırlandı. Proje ile demiryolu alt yapısı platform genişliği 6.70 metre şeklinde zemin iyileştirmesi yapılarak yenilendi. Güzergahtaki 38 köprü yıkılarak yenilendi, 40 tarihi köprü restore edildi. 2 bin 476 metre uzunluğundaki 12 adet tünelde iyileştirme çalışması yapılan hattın ray, travers, balast, makas üst yapısı değiştirildi. Yenileme çalışmaları öncesinde 20 olan tren sayısı 30’a çıkarılarak hat kapasitesinde yüzde 50’lik bir artış oluşturulması hedefleniyor. HABER MERKEZİ
Samsunlular, demiryolu hattının İlkadım ilçesi Kılıçdede Mahallesi Atatürk Bulvarı üzerinde yer alan Kılıçdede Kavşağı hemzemin geçidinde ve bölgesinde trafik akışını olumsuz etkileyeceğini düşünüyor. Özellikle haftasonları ve özel günler başta olmak üzere kentte ciddi trafik yoğunluğunun yaşandığı bölgeye demiryolu ulaşımının da eklenmesi ile akışın kilitleneceği öngörülüyor. BÜYÜKŞEHİR’DEN TCDD’YE ÇAĞRI Diğer yandan, konuyla ilgili 2019 yılının Aralık ayı içerisinde Samsun Büyükşehir Belediyesi’nden Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) 4. Bölge Müdürlüğü’ne yazı gönderilmişti. Yazıda, deneme sürüşlerine start verilen Samsun - Sivas Demiryolu için uyarıda bulunulmuştu. Belediye, Kılıçdede kavşağı hemzemin geçidinde tren geçişinin kent trafiğinde büyük tıkanmalara yol açacağını belirterek, acil çözüm bulunması için TCDD 4. Bölge Müdürlüğü’ne çağrı yapmıştı. AB’DEN HİBE FONLARI DESTEĞİ Karadeniz’in Anadolu’ya açılan iki demiryolu hattından biri olan ve Samsun Limanı’nı İç Anadolu Bölgesi’ne bağlamak amacıyla inşa edilen Samsun-Sivas Kalın hattı için 4 yıl önce AB hibe fonları desteğiyle modernizasyon projesi hazırlandı. Proje ile demiryolu alt yapısı platform genişliği 6.70 metre şeklinde zemin iyileştirmesi yapılarak yenilendi. Güzergahtaki 38 köprü yıkılarak yenilendi, 40 tarihi köprü restore edildi. 2 bin 476 metre uzunluğundaki 12 adet tünelde iyileştirme çalışması yapılan hattın ray, travers, balast, makas üst yapısı değiştirildi. Yenileme çalışmaları öncesinde 20 olan tren sayısı 30’a çıkarılarak hat kapasitesinde yüzde 50’lik bir artış oluşturulması hedefleniyor. HABER MERKEZİ