27 sektör, 61 ihracatçı birliği ile 95 bini aşkın ihracatçıyı temsil eden TİM’in hazırladığı Türkiye’nin İlk 1000 İhracatçısı 2020 Prestij Kitabı, geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi bu yıl da büyük bir ilgiyle karşılandı. Pandeminin başrolü oynadığı 2020 gibi zorlu bir yılda yine Türk ihracatçıları tüm kısıtlamalara rağmen üretime devam ederken; silah, silah aksesuarları, silah sistem tasarımı ve üretimi konusunda Türk savunma sanayinin önemli markalarından biri olan CANiK ile Samsun Yurt Savunma’nın (SYS) elde ettiği başarı ise göz doldurdu. Toplam üretiminin yüzde 95’ini ihracata ayıran SYS’nin, geçtiğimiz yıl başta ABD olmak üzere Güney Amerika, Afrika, Pakistan, Avrupa Birliği gibi farklı farklı bölgelerde ve ülkelerde ihracat satışlarını gerçekleştirmesi şirketi sıralamada 600 basamak birden yukarı taşırken, ihracat gelirlerini de yüzde 126 oranında artırdı.
MARKALAŞABİLME YETENEĞİ İHRACATA YANSIDI
SYS Dış Ticaret Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Didem Aral, TİM raporu sıralamasında elde ettikleri başarının kendilerini gururlandırdığını söylerken, bu başarının bir ekip işi olduğunu, SYS olarak çok ciddi bir şekilde birbiriyle uyumlu çalışan bir ekosistem oluşturduğunu dile getirdi. İhracatta başarılı olmanın en önemli unsurunun doğru ürünü kaliteli ve doğru fiyatla doğru pazara satmaktan geçtiğini aktaran Aral, gelecekteki projeksiyonu görebilmenin ve günlük ihtiyaçları değerlendirmenin yanında, gelecek stratejileri oluşturabilmek ve markalaşabilmenin de ihracatın en önemli yapı taşlarını oluşturduğuna dikkat çekti. “Biz bunu becerdik. Hem TP9 ile 2012’den beri dünya piyasasında önemli bir yere sahip olduk hem de Mecanik ve CANiK aksesuar programıyla da markalaşmamızı perçinledik. Yine CANiK Store’larla ve CANiK Academy ile de yolumuza devam ediyoruz” diyen Aral, tüm bu birbiriyle bağlantılı ve aynı vizyon başlığı altında yönetilen departman ve oluşumlarla, Türk savunma sanayinin yurt dışında bilinirlik açısından en büyük markası olan CANiK markasının bugün dünyadaki yerini her geçen gün daha yükseklere taşıdığına işaret etti.
Tüm bunların yanında kendileri için önemli bir hedef pazarı olan Afrika’da da önemli bir yol kat ettiklerini söyleyen Aral, Mali’ye de ihale karşılığında CANiK görev tabancaları ve MECANIK marka silah aksesuarları ile birlikte ciddi bir satış gerçekleştirdiklerinin de altını çizdi.
MARKALAŞABİLME YETENEĞİ İHRACATA YANSIDI
SYS Dış Ticaret Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Didem Aral, TİM raporu sıralamasında elde ettikleri başarının kendilerini gururlandırdığını söylerken, bu başarının bir ekip işi olduğunu, SYS olarak çok ciddi bir şekilde birbiriyle uyumlu çalışan bir ekosistem oluşturduğunu dile getirdi. İhracatta başarılı olmanın en önemli unsurunun doğru ürünü kaliteli ve doğru fiyatla doğru pazara satmaktan geçtiğini aktaran Aral, gelecekteki projeksiyonu görebilmenin ve günlük ihtiyaçları değerlendirmenin yanında, gelecek stratejileri oluşturabilmek ve markalaşabilmenin de ihracatın en önemli yapı taşlarını oluşturduğuna dikkat çekti. “Biz bunu becerdik. Hem TP9 ile 2012’den beri dünya piyasasında önemli bir yere sahip olduk hem de Mecanik ve CANiK aksesuar programıyla da markalaşmamızı perçinledik. Yine CANiK Store’larla ve CANiK Academy ile de yolumuza devam ediyoruz” diyen Aral, tüm bu birbiriyle bağlantılı ve aynı vizyon başlığı altında yönetilen departman ve oluşumlarla, Türk savunma sanayinin yurt dışında bilinirlik açısından en büyük markası olan CANiK markasının bugün dünyadaki yerini her geçen gün daha yükseklere taşıdığına işaret etti.
Tüm bunların yanında kendileri için önemli bir hedef pazarı olan Afrika’da da önemli bir yol kat ettiklerini söyleyen Aral, Mali’ye de ihale karşılığında CANiK görev tabancaları ve MECANIK marka silah aksesuarları ile birlikte ciddi bir satış gerçekleştirdiklerinin de altını çizdi.