Bankacılık sektörünün şeffaflık gerektirdiğine vurgu yapan Milletvekili Yaşar, “Bugün piyasada Türkiye’nin kredi hacmi trilyonlar seviyesindedir. 10 milyar doların üzerindeki bir uluslararası piyasadan söz ediyoruz. İç piyasa, ihtiyaçları doğrultusunda bu kredileri müşterilerine kullandırmaktadır. Dolayısıyla bankaların borçlanma limitleri artmaktadır. Asıl amacı tarım sektörünü desteklemek olan Ziraat Bankası, diğer sektörlere de kredi desteği sağlamaktadır. Ziraat Bankası Türkiye’nin en köklü kuruluşlarından biridir. Gerek ulusal gerekse uluslararası arenada Ziraat Bankası’nın çıkarlarının korunması ve bankacılık sektörü üzerindeki olumsuz görüşleri bertaraf etmek gerekmektedir. Kredi alt yapısı hazırlanırken, piyasanın veri tespitleri iyi analiz edilmeli, bankanın itibarı gözetilmelidir. Topluma karşı duyduğumuz sorumluluk gereği; kredi kullanımlarındaki tüm proseslerde şeffaflık vurgusu önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu arada, 2013 yılından beri söz konusu olan kayıp 2 bin 27 adet jeneratörün akıbeti belli değildir. Jeneratörler uçmuştur. Bu konuda da banka şeffaf olmalıdır” dedi.
‘ALMAYIN NAKLİYECİLERİN AHINI’
Milletvekili Yaşar, ayrıca nakliyecilerin sorunlarına yönelik de bir konuşma yaptı. Milletvekili Yaşar, “Akaryakıttaki Özel Tüketim Vergisi benzinde yüzde 53,87, motorinde yüzde 78,28 oranında artırılmıştır. Bu artış benzin ve motorin fiyatlarında pompaya direkt yeni zam olarak yansımıştı. Bildiğiniz gibi Osmangazi Köprüsü'nün geçiş ücreti 374 liradan 468 liraya, mecburi yön olarak belirlenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden de 170 kuruş olan fiyat 213 kuruşa yükseldi. Dolayısıyla nakliyecinin maliyeti artırıyor. Trafik cezaları zaten nakliyecileri canından bezdirmiştir. Trafik kontrolüne yakalanan nakliyeci esnafına en az 3 bin liraya yakın cezalar kesilmektedir. Yüz seksen gün içerisinde muayenesini yaptırmayan nakliyecilerin K1 ve K2 belgeleri iptal ediliyor. Pandemi sürecinde nakliyeciler, kamyoncular, servis şoförleri, otobüsçüler işsizlik nedeniyle yattılar. Bunlara herhangi bir destek sağladık mı? Maalesef sağlayamadık. Özellikle hepimiz biliyoruz ki yurt içi taşımacılığın yüzde 90'ı kara yolu marifetiyle yapılmaktadır. Bu sektörde çalışan binlerce kişi pandemi dolayısıyla sokağa çıkma yasağından dolayı işsiz kalmış ve evine ekmek götürememiştir. Tabii bu esnaflarımızın, bizden ve Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden en büyük beklentileri KDV indirimi ve buna bağlı olarak ucuz mazot sağlanmasıdır. Aksi takdirde nakliyecilerin bütün bu problemlerden kaynaklanan yüklerinin ağırlığı, taşıdığı yüklerden daha ağır hâle gelmiştir. Herkes canından bezmiş vaziyette. Dolayısıyla, bu önemli bir konudur, nüfusun önemli bir kısmını ilgilendirmektedir. Nakliyeci ve kamyoncu esnafının sorunlarının enine boyuna araştırılması lazımdır” şeklinde konuştu. HABER MERKEZİ
Milletvekili Yaşar, ayrıca nakliyecilerin sorunlarına yönelik de bir konuşma yaptı. Milletvekili Yaşar, “Akaryakıttaki Özel Tüketim Vergisi benzinde yüzde 53,87, motorinde yüzde 78,28 oranında artırılmıştır. Bu artış benzin ve motorin fiyatlarında pompaya direkt yeni zam olarak yansımıştı. Bildiğiniz gibi Osmangazi Köprüsü'nün geçiş ücreti 374 liradan 468 liraya, mecburi yön olarak belirlenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nden de 170 kuruş olan fiyat 213 kuruşa yükseldi. Dolayısıyla nakliyecinin maliyeti artırıyor. Trafik cezaları zaten nakliyecileri canından bezdirmiştir. Trafik kontrolüne yakalanan nakliyeci esnafına en az 3 bin liraya yakın cezalar kesilmektedir. Yüz seksen gün içerisinde muayenesini yaptırmayan nakliyecilerin K1 ve K2 belgeleri iptal ediliyor. Pandemi sürecinde nakliyeciler, kamyoncular, servis şoförleri, otobüsçüler işsizlik nedeniyle yattılar. Bunlara herhangi bir destek sağladık mı? Maalesef sağlayamadık. Özellikle hepimiz biliyoruz ki yurt içi taşımacılığın yüzde 90'ı kara yolu marifetiyle yapılmaktadır. Bu sektörde çalışan binlerce kişi pandemi dolayısıyla sokağa çıkma yasağından dolayı işsiz kalmış ve evine ekmek götürememiştir. Tabii bu esnaflarımızın, bizden ve Türkiye Büyük Millet Meclisi’nden en büyük beklentileri KDV indirimi ve buna bağlı olarak ucuz mazot sağlanmasıdır. Aksi takdirde nakliyecilerin bütün bu problemlerden kaynaklanan yüklerinin ağırlığı, taşıdığı yüklerden daha ağır hâle gelmiştir. Herkes canından bezmiş vaziyette. Dolayısıyla, bu önemli bir konudur, nüfusun önemli bir kısmını ilgilendirmektedir. Nakliyeci ve kamyoncu esnafının sorunlarının enine boyuna araştırılması lazımdır” şeklinde konuştu. HABER MERKEZİ