Samsun’da 17 Mart 2020’da faaliyete geçen Koronavirüs Bilgi ve Danışma Hattı 0362 311 25 21, 22 ve 24 numaraları hatlar üzerinden vatandaşlara korona virüsle ilgili bilgi ve destek vermeye devam ediyor. Samsun’da kovid-19 vaka sayılarının pik yaptığı dönemde günlük bin 700 çağrının geldiği merkeze vaka sayılarının düşmesiyle birlikte artık günlük yaklaşık 250 çağrı geliyor. Son dönemde kovid-19 aşısı ile ilgili yaşanan gelişmelerle birlikte merkeze gelen çağrıların çoğunluğunun kovid-19 aşısı ile ilgili konular olduğu belirtildi.
KISMİ RAHATLAMA VAR
Koronavirüs Bilgi ve Danışma Hattı Merkezi Sorumlu Hekimi Dr. Özer Özen, merkezin ilk açıldığında 3 hat üzerinden hizmete başladığını ancak daha sonra çağrı sayısının artmasıyla 20 hat kapasitesine kadar yükseldiğini belirterek, “İlk önce 9 çalışanla başlamıştık süreçte personel sayımızın yüzün üstüne çıktı, pandemideki yoğunluğa göre kapasitemizi artırıp azaltarak hizmet vermeye devam ettik. Şuanda 38 çalışanımız görev yapıyor, 3 hakemimiz var. Pandemide pik yaşadığımız Kasım-Aralık dönemi ve sonrasındaki Mart ayı dönemlerinde günlük bin 600- bin 700 çağrılara çıktığımız oldu. Vaka sayısındaki artma çağrı sayısındaki artışı beraberinde getirdi. Vatandaşın ihtiyacı artıkça, pozitif vaka sayısı arttıkça, aşının devreye girmesi, kısıtlamalar ve tedbirler arttıkça çağrı sayımız da arttı. Vatandaşımızın bilgi ve destek ihtiyacı artıkça yeni gelişmeler olduğunda bizdeki çağrılarda bununla birlikte artış gösterdi. Şuan günlük 150-200 civarında çağrı alıyoruz. Hem vaka sayımız düştü hem kısmi rahatlamalarla birlikte azalmalar oldu” diye konuştu. Kaynak: samsunsehirgazetesi.com
Güncel
17 Haziran 2021 - 11:28
Bin 700'lerden 250'ye düştü
Samsun’da kovid-19 vaka sayısının düşmesiyle birlikte Koronavirüs Bilgi ve Danışma Hattı’na gelen çağrı sayısı da azaldı. Koronavirüs Bilgi ve Danışma Hattı Merkezi Sorumlu Hekimi Dr. Özer Özen, gelen çağrı sayısının günlük bin 700’lerden 250’ye kadar düştüğünü söyledi.
Güncel
17 Haziran 2021 - 11:28