Coca-Cola İçecek A.Ş. (CCOLA), 2024 yılının ikinci çeyreğine ilişkin finansal raporunu açıkladı. Şirket, bu dönemde 5 milyar 408 milyon 66 bin TL net kâr elde etti. Yılın ilk altı ayında ise toplam net kâr 8 milyar 352 milyon 208 bin TL’ye ulaştı.
CEO KARİM YAHİ'DEN YATIRIMCILARA ÖNEMLİ MESAJLAR
Coca-Cola İçecek CEO’su Karim Yahi, açıklanan bilanço ile ilgili yaptığı değerlendirmede, "Dış zorluklara rağmen, kaliteli büyümeye ve operasyonel mükemmelliğe odaklanmamız, bu değişken ortamda etkili bir şekilde yol almamızı sağladı" dedi. Yahi, şirketin başarılı performansının, ekonomik zorluklara rağmen sürdürülebilir büyümeye ve maliyet kontrolüne olan bağlılığından kaynaklandığını vurguladı.
BRÜT KÂR MARJINDA YILLIK 487 BAZ PUANLIK İYİLEŞME
İkinci çeyrekte 36,6 milyar TL konsolide net satış geliri elde ettiklerini belirten Yahi, brüt kâr marjında yıllık bazda 487 baz puanlık bir iyileşme sağladıklarını ifade etti. Ayrıca, FVÖK marjının yıllık bazda 104 baz puan artışla %18,8’e ulaştığını ve hisse başına kârın 0,66 ABD Doları olarak gerçekleştiğini belirtti.
RAMAZAN VE AVRUPA KUPASI SATIŞLARI ÜZERİNE
Karim Yahi, Ramazan ayının birinci çeyreğe kaymasının yıllık büyümeyi kısıtladığını, ancak etkin ticari promosyonlar ve UEFA Avrupa Kupası'nın satış hacminde başarıya katkıda bulunduğunu belirtti. Bu faktörlerin, tüketici talebini canlandırdığını ve satışların artırılmasına yardımcı olduğunu vurguladı.
KREDİ DERECELENDİRME KURULUŞUNDAN YÜKSEK NOT
Kredi derecelendirme kuruluşu Fitch’in Coca-Cola İçecek’in notunu BBB olarak yinelediğini hatırlatan Yahi, bu durumun Türkiye'nin en yüksek nota sahip kuruluşu olma konumlarını teyit ettiğini ifade etti. patronlardünyası
CEO KARİM YAHİ'DEN YATIRIMCILARA ÖNEMLİ MESAJLAR
Coca-Cola İçecek CEO’su Karim Yahi, açıklanan bilanço ile ilgili yaptığı değerlendirmede, "Dış zorluklara rağmen, kaliteli büyümeye ve operasyonel mükemmelliğe odaklanmamız, bu değişken ortamda etkili bir şekilde yol almamızı sağladı" dedi. Yahi, şirketin başarılı performansının, ekonomik zorluklara rağmen sürdürülebilir büyümeye ve maliyet kontrolüne olan bağlılığından kaynaklandığını vurguladı.
BRÜT KÂR MARJINDA YILLIK 487 BAZ PUANLIK İYİLEŞME
İkinci çeyrekte 36,6 milyar TL konsolide net satış geliri elde ettiklerini belirten Yahi, brüt kâr marjında yıllık bazda 487 baz puanlık bir iyileşme sağladıklarını ifade etti. Ayrıca, FVÖK marjının yıllık bazda 104 baz puan artışla %18,8’e ulaştığını ve hisse başına kârın 0,66 ABD Doları olarak gerçekleştiğini belirtti.
RAMAZAN VE AVRUPA KUPASI SATIŞLARI ÜZERİNE
Karim Yahi, Ramazan ayının birinci çeyreğe kaymasının yıllık büyümeyi kısıtladığını, ancak etkin ticari promosyonlar ve UEFA Avrupa Kupası'nın satış hacminde başarıya katkıda bulunduğunu belirtti. Bu faktörlerin, tüketici talebini canlandırdığını ve satışların artırılmasına yardımcı olduğunu vurguladı.
KREDİ DERECELENDİRME KURULUŞUNDAN YÜKSEK NOT
Kredi derecelendirme kuruluşu Fitch’in Coca-Cola İçecek’in notunu BBB olarak yinelediğini hatırlatan Yahi, bu durumun Türkiye'nin en yüksek nota sahip kuruluşu olma konumlarını teyit ettiğini ifade etti. patronlardünyası