Ford Motor elektrifikasyon stratejisini bir kez daha gözden geçirerek elektrikli araçlara yönelik harcamaları yıllık sermaye harcamalarının yaklaşık yüzde 40'ından yüzde 30'una düşüreceğini açıkladı.
HİBRİT TEKNOLOJİYE YÖNELDİ
Ford Motor, elektrikli araçlara yaptığı büyük yatırımları gözden geçirerek, hibrit teknolojisine daha fazla ağırlık verme kararı aldı. Şirket, bu kararı alırken tüketici talebi, tedarik zinciri sorunları ve artan rekabet gibi faktörleri göz önünde bulundurdu. PLANSIZ KALAN PROJELER
Ford, bu yeni strateji doğrultusunda bazı projelerini iptal etti veya erteledi. Tamamen elektrikli üç sıralı SUV planları iptal edilirken, yeni nesil elektrikli pikap projesi de ertelendi. Şirket, elektrikli araçlara yönelik yıllık sermaye harcamalarını yüzde 40'tan yüzde 30'a düşürmeyi hedefliyor. TÜKETİCİ TERCİHLERİNE YANIT
Ford CEO'su Jim Farley, bu kararın tüketici tercihlerine verilen bir yanıt olduğunu belirterek, "Müşterilerimizin ne istediğini ve neye değer verdiğini daha iyi anladık. Bu doğrultuda, müşterilerimize daha fazla seçenek sunan ve güçlü yanlarımıza odaklanan bir plan oluşturduk" dedi.
bloomberght.com