‘Rafine şekerli gıdalar kanser nedeni’

Medikal Onkoloji Uzmanı Doç. Dr. Yasemin Kemal, kek, kurabiye ve şekerli içecekler gibi rafine şeker eklenmiş gıdaları aşırı tüketmenin aşırı kalori alımına ve yağlanmaya neden olmanın yanı sıra kanser riskini de artırabileceğini vurguladı


‘Rafine şekerli gıdalar kanser nedeni’

Şeker tüketimi ve kanser arasındaki ilişkinin hâlâ tıpta araştırılmaya devam edildiğinin altını çizen VM Medical Park Samsun Hastanesi Medikal Onkoloji Kliniği’nden Doç. Dr. Yasemin Kemal, bu konunun birçok kanser hastası ve yakını için bir belirsizlik ve korku kaynağı olmaya devam ettiğine işaret etti. Onkoloji Uzmanı Doç. Dr. Kemal, kanser hastalarına şeker tüketimi konusunda uyarılarda bulundu. En basit biçimi ile glukoz olarak bilinen şekerin vücudumuzda kanser hücreleri de dâhil olmak üzere tüm hücreler tarafından temel yakıt olarak kullanıldığını vurgulayan Doç. Dr. Yasemin Kemal, “Glukoz sebzeler, meyveler, kepekli tahıllar ve süt ürünleri gibi sağlıklı gıdalar dâhil olmak üzere karbonhidrat içeren tüm gıdalarda bulunmaktadır. Ayrıca rafine karbonhidratlarda, beyaz ekmekte, makarna, tatlı ve şekerli içecekler de glukoz içerir” diye konuştu.

KANSERLİ HÜCRELER DAHA FAZLA ŞEKER KULLANIYOR
Kanserli hücrelerin hızlı büyüyüp çoğaldıkları için normal hücrelerden daha fazla glukoz kullandıklarını belirten Doç. Dr. Yasemin Kemal, bunun da şekerin veya glukozun kanser hücrelerinin büyümesini hızlandırabileceği düşüncesiyle bazı kişilerin karbonhidrat içeren tüm gıdalardan gereksiz yere kaçınmasına neden olabileceğine dikkat çekti.

DENGELİ BESLENMEK ÖNEMLİ
Amerikan Kalp Derneği’nin kadınların günde altı çay kaşığı şekerden (25 gram), erkeklerin ise günde dokuz çay kaşığı şekerden (37 gram) fazla şeker tüketmemesini tavsiye ettiğini belirten Doç. Dr. Kemal, “Dengeli beslenmek çok önemlidir. Tabağınızın yüzde 50'si yüksek lifli sebze ve meyvelerden oluşmalıdır. Tabağınızın yüzde 25’inde protein açısından zengin yiyecekler, kalan yüzde 25'inde ise tam tahıllı karbonhidratlar veya bezelye, mısır veya patates gibi nişastalı sebzeler olmalıdır. Her öğüne yağsız bir protein kaynağı ekleyin. Tavuk, balık, yumurta, az yağlı süt ürünleri, peynir, fasulye, vb. lif, vitamin, mineral ile bağışıklık destekleyici farklı renklerde meyve ve sebzeleri tüketin. Bol bol su için” diyerek açıklamalarını sonlandırdı. Bilge ÜÇER