Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, yıl sonunun yaklaşmasıyla birlikte sadakat kartlarında biriken puan ve liraların kullanılması gerektiğini hatırlattı. Tüketicilere, firmalardan aldıkları sadakat kartlarındaki puanlarını yılın son iki ayında harcamaları gerektiğini belirten Deniz, kredi kartlarındaki biriken puanların da aynı şekilde kullanılması gerektiğini vurguladı. Deniz, bu uygulamanın yanlış olduğunu savunarak, "Sadakat kartlarındaki puanların belirli bir tarihe kadar kullanılmasının zorunlu kılınması, tüketiciyi mağdur eden ve haksız bir durumdur," ifadelerini kullandı.
KREDİ KARTI BİRİKEN PUANLAR
Deniz, yıllardır bu konuya dikkat çektiklerini belirterek, "Çoğu firma, 31 Aralık itibarıyla kartlarda biriken puanları kullanılmadığı takdirde silmeyi tercih ediyor. Bu nedenle, tüketicilerin yapacakları alışverişlerde Kredi Kartı ve sadakat kartlarındaki puanları kullanmalarını öneriyoruz," şeklinde konuştu. Ayrıca, bu para puanlarının tüketicilerin kazanılmış hakkı olduğunu vurgulayan Deniz, şöyle devam etti:
"Tüketici, uzun süre sadakat göstermiş ve alışveriş yaparak puan biriktirmiştir. Bunu 31 Aralık ile sınırlamak, etik bir davranış değil ve tüketici odaklı bir yaklaşım da değil. Bu dönemde tüketicileri, biriken puanlarını harcamaya teşvik ediyoruz," dedi.
PARA KARTLARI İÇİN ACELE EDİN!
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü, sadakat kartlarının işletmelerin müşterilere sağladığı avantajlı bir sistem olduğunu belirterek, bu uygulamanın tüketici açısından olumlu olduğunu ifade etti. Ancak her yıl sonunda sadakat kartlarındaki para puanlarının sıfırlandığını vurgulayan Güllü, bu durumu etik bulmadığını ve tüketicilerin kazanılmış haklarının geri alınması olarak değerlendirdi.
Güllü, işletmelerin bu tür uygulamalardan vazgeçmesi gerektiğini, çünkü böyle bir uygulamanın ahilik anlayışına aykırı olduğunu söyledi. "Eğer kartın verildiği sırada para puanlarının her yıl sonunda sıfırlandığına dair bir uyarı yapılmışsa, bu durumda haklılık payı olabilir. Ancak kazanılmış haklar tek taraflı olarak geri alınamaz," diye ekledi.
Tüketicilere para puanlarını kullanmaları için çağrıda bulunan Güllü, "Sadakat kartlarınızdaki puanları, uçuş millerini ve diğer kazanılmış haklarınızı yıl sonunu beklemeden harcayın. Hakem heyetlerine başvurursanız bu hakların geri alınması mümkün olabilir, ancak bu risklerle karşılaşmamak için tüketicilerin alışverişlerini yıl sonuna yaklaşmadan yapmaları önemlidir," dedi.
sözcü