Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan ve Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın onayıyla yayımlanan "Mesleki ve Teknik Eğitim Politika Belgesi" doğrultusunda, istihdamı kolaylaştırmak amacıyla 4 yeni okul modeli – "bölge", "ihtisas", "sektör içi" ve "sektöre entegre" – hayata geçiriliyor.
Bu kapsamda, sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücünü yetiştirmek için 1200 mesleki ve teknik Anadolu lisesi, ilgili alanlarda ihtisaslaşmaya yönlendiriliyor. Daha önce "denizcilik", "tarım", "ticaret" ve "turizm" gibi alanlarda eğitim veren okulların eğitim ortamları ise bu alanlara özgü olarak yeniden düzenlendi.
494 mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ihtisaslaştırıldı
Milli Eğitim Bakanlığı, mesleki ve teknik eğitimdeki dönüşümünü hızlandırarak, 494 okulu "ihtisaslaşmış okullar" kapsamına almış durumda. Bu okullar, belirli sektörlerde nitelikli iş gücü yetiştirmeyi hedefliyor.
İhtisaslaşan Alanlar ve Okullar
Bakanlık, denizcilik, tarım, ticaret ve turizm alanlarında eğitim veren okulları ihtisaslaştırarak yeni bir sisteme dâhil etti. Bugüne kadar denizcilik ve gemi yapımı alanlarındaki 31 okul, tarım alanındaki 35 okul, ticaret alanında bilişim, muhasebe, pazarlama ve ulaşım gibi dallarda eğitim veren 291 okul ve otelcilik ve turizm alanındaki 137 okul, bu dönüşümden faydalandı. Böylece, toplamda 494 okul, meslek alanlarına özgü "ihtisaslaşmış" okullar olarak yeniden yapılandırıldı.
Yeni İsimler ve Eğitim Modelleri
İhtisaslaşan okullar, artık belirli sektörlere odaklanarak eğitim verecek. Örneğin, denizcilik mesleki ve teknik Anadolu lisesi, tarım mesleki ve teknik Anadolu lisesi, ticaret mesleki ve teknik Anadolu lisesi ve turizm mesleki ve teknik Anadolu lisesi olarak yeniden yapılandırıldılar. Bu okullar, sektöre özel öğretim programları, atölye ve laboratuvar donanımlarıyla eğitim verecek.
Yeni Okul Seçim Kriterleri
Bu okulların belirlenmesinde, Kurum Açma, Kapatma ve Ad Verme Yönetmeliği'ndeki değişiklikle tanımlanan kriterler dikkate alındı. Bu kriterler arasında okulun eğitim verdiği alanların sektördeki yoğunluğa uygun olması, öğretim programı ve öğretmen kaynaklarının uyumlu olması gibi unsurlar yer alıyor. Okulların, ilgili sektörün yoğun olduğu bölgelerde konumlandırılması da önemli bir faktör olarak belirlendi.
Böylece, mesleki ve teknik eğitimde sektöre entegre bir sistem oluşturulması hedefleniyor.
Mynet