Samsun Valisi Orhan Tavlı, 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yapılan aramaların yüzde 68’inin asılsız ve gereksiz olduğunu belirtti.
112 GÜNÜNDE FARKINDALIK MESAJI
"112 Günü" kapsamında Samsun 112 Acil Çağrı Merkezi’ni ziyaret eden Vali Orhan Tavlı, burada çalışanların gününü kutladı ve açıklamalarda bulundu. Tavlı, 2024 yılı verilerine göre 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen her 100 çağrıdan 68’inin asılsız ve gereksiz olduğunu vurgulayarak, bunun ciddi bir sorun teşkil ettiğini belirtti.
GEREKSİZ ÇAĞRILAR ZAMAN KAYBINA NEDEN OLUYOR
Vali Tavlı, asılsız çağrıların acil durum hizmetlerini aksattığını ifade ederek, “Gerçekten yardıma ihtiyacı olan vatandaşlarımızın zamanında destek alabilmesi için her saniye önemli. Gereksiz aramalar, kritik anlarda zaman kaybına yol açıyor. Bir hayatın kurtarılması veya bir olayın büyümeden kontrol altına alınması için 112’yi doğru kullanmalıyız” dedi.
TOPLUMSAL DUYARLILIK ÇAĞRISI
Tavlı, acil çağrı hatlarının sadece gerçekten ihtiyaç duyulan durumlarda aranması gerektiğini hatırlatarak, "Bir gün yardıma ihtiyacı olacak kişinin biz ya da sevdiklerimiz olabileceğini unutmamalıyız. 112’yi bilinçli kullanarak bu hizmetin etkinliğini en üst seviyeye çıkarabiliriz" ifadelerini kullandı.