Samsun Haber - Samsun'da Hürriyetçi Eğitim SEN, Eğitim SEN, Eğitim İş, Tüm Eğitim Çalışanları (TEÇ) SEN, Öğretmen Sendikası, Anadolu Eğitim Sendikası, Öğretmenlik Mesleği Kanunu (ÖMK) taslağına karşı çıktıklarını belirtrek yürüyüş düzenledi.
ANAYASA MAHKEMESİ KARARLARINA UYULMADI
Öğretmenlik Mesleği Kanunu’nda, daha önce Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilen hükümlerin yeniden düzenlenmeden yer almasına tepki gösteren sendikalar, aday öğretmenlik sürecinin hazırlık eğitimi adı altında güvencesiz bir yapıya dönüştürüldüğünü belirtti. Ayrıca, uzman öğretmen ve başöğretmen unvanlarının korunmasının da öğretmenler arasında eşitsizliğe yol açtığına dikkat çekildi. EĞİTİM FAKÜLTELERİNİN İTİBARI ZEDELENİYOR
Kanun teklifinde Milli Eğitim Bakanlığı’nın başarılı, eğitim fakültelerinin ise başarısız olarak gösterildiğini belirten sendikalar, bunun öğretmen yetiştiren kurumların itibarını zedelediğini savundu. Bu teklifin, öğretmenlik mesleğini güçlendirmekten çok, öğretmenleri otoriteye bağımlı hale getirmeyi hedeflediği ifade edildi. GÜVENCESİZ İSTİHDAM YAYGINLAŞIYOR
Öğretmenlerin kadrolu ve güvenceli istihdamı yerine sözleşmeli, ücretli öğretmenlik gibi güvencesiz istihdam biçimlerinin bu kanun teklifi ile daha da yaygınlaştırılacağı vurgulandı. Sendikalar, güvencesizliğin bir adım daha öteye taşınarak hazırlık eğitimi adı altında yeni bir basamak eklenmesini eleştirdi. HAKLARIMIZA SAHİP ÇIKIYORUZ!
Eğitim sendikaları, öğretmenlerin haklarını ve taleplerini içermeyen bu kanun teklifine karşı olduklarını belirterek, taleplerini şöyle sıraladı: Tüm öğretmenlere kıdem yılına göre ödeme yapılmalı ve bu ödemeler emekliliğe yansıtılmalıdır.
Öğretmenlik diploması esas alınmalı, başka bir yapıya ihtiyaç duyulmamalıdır.
Özel sektör öğretmenlerinin ücretleri güvence altına alınmalı, kamu-özel farkı ortadan kaldırılmalıdır.
Güvencesiz istihdam biçimleri reddedilmeli, kadrolu ve güvenceli istihdam sağlanmalıdır.
GERÇEK BİR MESLEK KANUNU TALEBİ
Sendikalar, ILO ve UNESCO’nun ortak belgesi olan “Öğretmenlerin Statüsü Tavsiyesi” metninin esas alınarak, eğitim emekçilerinin ekonomik, demokratik ve özlük haklarını koruyan ve eşit işe eşit ücret ilkesine dayanan bir meslek kanunu hazırlanmasını talep etti. Tugay BAŞSAN