Soğuk kış günlerinde nasıl beslenmeliyiz?

Soğuk kış günlerinde nasıl beslenmeliyiz?

Diyetisyen Hilal Yazıcı, soğuk havalarda bağışıklığı güçlendirecek besinler hakkında bilgiler paylaştı

21 Ocak 2022 - 11:02

 

Kış mevsiminde havaların sıcaklığındaki değişimler ile birlikte genellikle yağlı ve şekerli besinlerin tüketiminin artış gösterdiğine dikkat çeken VM Medical Park Samsun Hastanesi Beslenme ve Diyet Kliniği’nden Dyt. Hilal Yazıcı, kışın bağışıklığı güçlendirmek ve kilo almamak için dikkat edilmesi gerekenleri anlattı.

İSTENMEYEN KİLO ARTIŞLARI OLABİLİR
Kış aylarında evde daha fazla vakit geçirildiği için fiziksel aktivitede azalma söz konusu olabileceğini vurgulayan Diyetisyen Hilal Yazıcı, “Fiziksel aktivitenin az olması, gecelerin uzaması nedeniyle televizyon ve telefon başında fazla zaman geçirilmesi ve atıştırmalık tüketiminin artmasından dolayı istenmeyen kilo artışları olabilmektedir. Kış mevsiminde yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması ve bağışıklık sisteminin normal fonksiyonunun korunması sağlığımız açısından önem taşımaktadır” diye konuştu.

HAFTADA 2-3 KEZ BALIK TÜKETİLMELİ
Güçlü kemik ve diş sağlığının olmazsa olmazı D vitamininin güneş ışınlarıyla deri tarafından üretilen bir vitamin olduğunu ifade eden Dyt. Hilal Yazıcı, “D vitaminin besinlerle alımı oldukça sınırlıdır. Kış aylarında yetersiz güneş ışınları, vücudun D vitamini gereksinimini karşılayamaz. Özellikle kış aylarında havanın güneşli olduğu zamanlarda mümkün olduğunca güneşten faydalanılmalıdır. Balık D vitamini, beyin fonksiyonlarının gelişimi için gerekli çoklu doymamış yağ asitleri (Omega 3), kalsiyum, fosfor, selenyum, iyot mineralleri ve E vitamini içerir. Bu nedenle kış aylarında haftada 2-3 kez balık tüketilmelidir" şeklinde konuştu.

Ayşegül Aslahan TOPAL

YORUMLAR

  • 0 Yorum
Henüz Yorum Eklenmemiştir.İlk yorum yapan siz olun..
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
GREEN GOLF & TENİS CLUP'TA ANLAMLI TURNUVA
GREEN GOLF & TENİS CLUP'TA ANLAMLI TURNUVA
10 fabrikanın temeli törenle atıldı
10 fabrikanın temeli törenle atıldı