Vatandaşların bir ürünü almasını sağlayan şeylerden bir tanesi reklam. Çok satan bir Deterjan markasının üzerinde bulunan ‘1 yıkamada mükemmel leke çıkarma’ ibaresinin ardından Ticaret Bakanlığının dikkatini çekti. Ticaret Bakanlığı tek yıkamada kirlerin geçtiğini savunan bu markayı mercek altına alarak büyük yaptırım uyguladığı öğrenildi.
TİCARET BAKANLIĞINDAN MARKAYA BÜYÜK YAPTIRIM
Ünlü deterjan markası hakkında gelen şikayetler sonrasında harekete geçildiği ve denetimlerin yapıldığı öğrenildi. Markanın reklamında ve ürünün köşesinde yaşan 1 ölçekte temizlik öne sürmesi çoğu tüketicinin ve hatta Ticaret Bakanlığının da dikkatini çekti. Bakanlığın yaptığı teste ilişkin markanın ürünü 1 değil 8 yıkamada lekeleri çıkardığı anlaşıldı. Tek yıkamadan öte diğer markalardan da daha iyi temizlediğini öne süren markanın az deterjanla daha iyi temizlik sağladığını belirtmesi de yanıltıcı reklam olarak değerlendirildi. Markaya yönelik Ticaret Bakanlığından büyük yaptırım cezası verildiği öğrenildi.
DİĞER MARKALARA GÖRE DAHA AZ DETERJAN
Procter & Gamble firmasının ürünü olan "Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi" toz deterjanının televizyon reklamları, ürünü tüketen vatandaşların şikayet etmesi üzerine inceleme altına alındı. Reklamda ve ürünün ambalajlarında belirtti ‘rakip firmalardan daha az deterjan’ ifadesi de yanıltıcı reklam olarak değerlendirildi. Gerçekleştirilen analizlere ilişkin ifadelerin gerçek olmadığı tespit edildi.
‘DAHA AZ ÖLÇEK KULLANIMI’ VE ‘BÜTÇE TASARRUFU’
Ürüne ilişkin Reklam Kurulu tarafından yürütülen incelemede, markanın reklamlarında "hane halkı tercihlerine göre rakipleri 2 ölçek kullanırken, Ariel'in 1 ölçekle temizlik sağladığı" yönünde bir ifade kullanıldığı belirlendi. Ancak bu öne sürülen iddiaları desteklemek amacıyla sunulan IPSOS raporunun geçersiz olduğunu, karşılaştırmalı testlerin de doğru koşullarda yapılmadığı öğrenildi. Kurulun sunmuş olduğu raporda, Ariel'in 'daha az ölçek kullanımı' ve 'bütçe tasarrufu' gibi çarpıcı performans iddialarını bilimsel olarak ispatlayamadığı öğrenildi.
‘KİRLETİLMİŞ ÇARŞAFLAR 8 YIKAMADA ÇIKARILDI’
Ünlü markanın reklamlarında, deterjanın bir ölçekle tek yıkamada çeşitli lekeleri çıkardığı ifade edilirken, yapılan testler markanın öne sürdüğü iddiaları da çürüttü.
Reklam Kurulu tarafından gerçekleştirilen analizde, kirletilmiş çarşafların 8 kez yıkandığı tespit edildi. Bunun, ilgili yönetmeliklere aykırı olduğu ve tüketiciyi yanıltıcı nitelikte olduğu değerlendirildi.
2,2 MİLYON LİRA CEZA VE REKLAMLAR DURDURULACAK
Ticaret Bakanlığı, yapılan incelemeler sonucunda Procter & Gamble şirketine 2,2 milyon lira idari para cezası uygulanmasına ve vatandaşlara sunulan reklamların durdurulma kararı alındı.
ensonhaber