Ticaret Bakanlığı, Yenilenmiş Ürünlerin Satışı Hakkında Yönetmelik'te değişikliğe gitti. Ticaret Bakanlığı'nın Yönetmelik değişikliği resmi olarak açıklandı.
MADDE YENİDEN DÜZENLENDİ
Elektronik kimlik bilgisi bulunan kullanılmış malların ticaretini yapan gerçek veya tüzel kişiler ile bu Yönetmelikte sayılan işyerleri, Genel Müdürlükçe belirlenen bilgi ve belgeleri Bakanlık tarafından oluşturulan sisteme kaydetmek zorunda olacak. Yönetmeliğin 10'uncu maddesinin başlığı "Yenileme yetki belgesinin askıya alınması ve iptali" şeklinde değiştirdi ve madde yeniden düzenlendi.
YENİLEME YETKİ BELGESİ
Yenileme yetki belgesi verilmesinde aranan şartların kaybedildiğinin tespiti halinde düzeltilebilir nitelikteki eksikliklerin giderilmesi için Genel Müdürlükçe süre verilecek. Verilen sürede eksikliklerin giderilmemesi, belge verilmesinde aranan şartlarda düzeltilmesi mümkün olmayan bir eksikliğin tespit edilmesi veya yenileme merkezinin başvurusu üzerine yenileme yetki belgesi iptal edilecek.Geçerlilik süresi sona ermesine rağmen yenileme yetki belgesini yenilemeyen, yenileme yetki belgesi iptal edilen veya askıda bulunan yenileme merkezi bu Yönetmelik kapsamındaki faaliyetlerine devam edemeyecek.
YENİLENMİŞ ÜRÜNLERİN SATIŞI HAKKINDA YÖNETMELİK
Ticaret Bakanlığı'ndan konu ile ilgili yapılan açıklamada şu bilgiler verildi: "Bilindiği üzere, ikinci el piyasasında sıklıkla alışverişe konu olan cep telefonu ve tabletlerin belirli standartlar çerçevesinde yenilenerek sertifikalı ve garantili bir şekilde tekrar satışa sunulmasına yönelik uygulama usul ve esaslarını düzenlemek amacıyla Ticaret Bakanlığımızca hazırlanan “Yenilenmiş Ürünlerin Satışı Hakkında Yönetmelik” yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
hürriyet