Florida'yı kasıp kavuran kasırga ve meyvelerdeki hastalıklar, Türkiye'de de satışı yapılan ünlü Meyve Suyu Markası Tropicana'nın portakal üretimine büyük darbe vurdu. Yanlış markalaşma ve yükselen fiyatlar meyve suyu şirketini büyük bir finansal krizle karşı karşıya bıraktı.
NET KARI YÜZDE 10 AZALDI
Tropicana, geçtiğimiz çeyrekte yüzde 4'lük bir gelir kaybı yaşarken, net karı yüzde 10 azaldı. Şirketin çoğunluk hissesine sahip olan PAI Partners, 30 milyon dolarlık acil bir kredi sağlarken azınlık hisseye sahip PepsiCo, yatırımının değerini 135 milyon dolar düşürdü.
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE MEYVELERDEKİ HASTALIKLAR
İklim değişikliği ve meyvelerdeki hastalıklar markayı zor durumda bırakırken iç değişikliklerin de şirketin imajını zorladığı değerlendirildi. Tüketiciler, portakal suyunun yüksek şeker içeriğinden kaçınarak daha sağlıklı alternatiflere yöneldi. Marka da bu talebe kulak vererek 2023'te sıfır şekerli bir portakal suyu serisi ve gazlı içecekler gibi yeni ürünler piyasaya sürdü. Ancak markanın 80 yıl boyunca portakal suyu ile özdeşleşmiş olmasının bu geçişi zorlaştırdığı belirtildi.
‘YENİDEN MARKALAŞMA’
Şirketin yıllar önce 'yeniden markalaşma' ile ambalaj tasarımında yeniliğe gitmesinden sonra şişe boyutunu küçültme kararı da tüketiciler tarafından olumsuz karşılandı. Tropicana, fiyatları artırmamak adına 52 ons'luk şişeyi 46 ons'a düşürdü. Ancak bu, markanın sadık müşterileri tarafından "hile" olarak değerlendirildi. Tüm bu zorluklar karşısında Tropicana, iklim değişikliği, hastalıklar, yüksek fiyatlar ve değişen tüketici tercihlerinin etkisiyle büyük bir krizle baş başa kaldı.
sondakika