Samsun için yıllardır konuşulan iki önemli yol projesi var.
Birisi Doğu Çevre Yolu, diğeri Batı Çevre Yolu.
Doğu Çevre Yolu, Samsun'u güneyden Karadeniz'in doğusuna bağlayacak olan yol.
Yıllardır güzergahı bile belirlenemedi.
'Maliyeti çok yüksek' dediler.
Ordu bile Doğu Çevre Yolu'nu bitirdi ama Samsun en fazla sancısını çektiği, bu çevre yolunu yapmayı bir türlü başaramadı.
Yıllarca Yusuf Ziya Yılmaz Otogarı'ndan girip Canik'ten geçen yolu, 'Çevreyolu' diye söylediler ama aslında 'bağlantı yolu' olduğu ortaya çıktı.
Bir de Canik'in göbeğinden geçen katlı bir yol inşa ettiler, 2 kilometre uzunluğunda. Devasa bir beton yığını ilçenin ana aksının ortasında öylece duruyor.
O da çare olmadı tabii.
Organize Sanayi bölgeleri, Samsun Fuar ve Kongre Merkezi, Lojistik Köy, havaalanı ve hatta şehrin stadyumu bile o bölgede olmasına rağmen, bir türlü yapılamadı Doğu Çevre Yolu.
Bu sorun öylece dururken, önceki gün Batı Çevre Yolu'nun ise projesinin onaylandığı duyuruldu.
1,2 milyar TL bütçeli Samsun Batı Çevre Yolu, Adalar mevkiinden başlayarak OMÜ’nün üzerinden geçtikten sonra, Polis Okulu’nun az ilerisinden Taflan'dan Sinop karayoluna bağlanacak.
Proje kapsamında 2 çift tüp tünel, 8 çift köprü ve 4 FSK yapılacak.
Böyle bir proje gerekli mi?
Elbette gerekli ama Doğu Çevre Yolu kadar elzem olmadığı kesin.
Daha çok Samsun şehir merkezi ve Atakum'daki trafik yükünü büyük ölçüde azaltacak.
Başkan Mustafa Demir, projenin 2022 yılında ihale edileceğini açıklamıştı. Son meclis toplantısında da Batı Çevre Yolu’nda ilk adım atıldı ve Atakum belediye sınırlarındaki Meyvalı, Sarıtaş, Sarayköy ve Kesilli mahallelerinde bazı parsellerin kentsel dönüşüm ve gelişim proje alanı olarak belirlenmesi teklifi kabul edildi.
Şimdi kamulaştırmalar da başlayacak.
TMMOB'a bağlı Mimarlar Odası Genel Merkez Yönetim Kurulu Üyesi İshak Memişoğlu, Batı Çevre Yolu'nun Samsun için öncelikli olmadığını belirterek, aceleci davranılmasının tek sebebinin her geçen gün hızla gelişen Atakum ve şehrin batısı düşünüldüğünde 'yaratacağı rant' olduğunu iddia ediyor.
Memişoğlu'na göre; Batı Çevreyolu arazi koşulları ve etrafında rant oluşturma bakımından çok verimli.
Doğu Çevreyolu'nda ise böyle bir rant yok. Ondan dolayı cazip değil.
Batı Çevre Yolu'nun, Doğu Çevre Yolu kadar 'öncelikli' olmadığı görüşüne ben de katılıyorum.
Batı Çevreyolu ile nereye gideceksiniz?
Sinop'a.
Turistik amaçlı güneyden gelenler zaten Kastamonu üzerinden Sinop'a gidiyorlar. Özel olarak görmek istemek dışında Samsun'a kadar yollarını niye uzatsınlar ki.
Bize gerekli olan İstanbul üzerinden gelen ve Doğu Karadeniz'e akan aksı rahatlatmak değil mi?
Her geçen gün bu yol çok daha ağır bir trafik yüküyle karşı karşıya.
Bakın önümüz Kurban Bayramı.
Adalar'a koyun bir sandalye oturun izleyin, trafik Ordu, Trabzon'a mı akıyor yoksa, Atakum'dan Sinop'a mı?
Daha da ne söyleyeyim?
Sabah samsun merkezden fakülte istikametine giderken 15 dakikalık yolu yarım saatte gidiyoruz ,akşamları ise bu süre 45 dakikaya çıkıyor ,bu trafik sıkışıklığına sebeb olan ve maruz kalan araçların yarısı Bafra ,alaçam ,Sinop istikametine giden araçlar ,Kamyonun sırtında 30 ton yük var neden şehir içine girsin ,bazen anlatmakla olmuyor yaşamak lazım . Rant olayına gelince olmadığı bir tarih ,zaman varmı ,Bu ülkede basın gazetecilikmi var bugün siz iktidara yakın gazeteci olun bu seferde bu iktidarın icraatlarını yazarsınız .
Rantçılar çalışıyor Kumsalı doldur Körfez yat limanını da doldur Ceplerini doldur Doldur doldur daaaa Yiyemeyin
Batı cevre yolundan daha elzem daha cok ıhtıyac duyulan dogu cevre yolunu öne alıp boran once yapmak gerekmıyormu batı cevre yolunun cokda acıl olmadığı ortada degılmı elbet ıhtıyac ama dogu cevre yolu acıl olan...
Yerden göğe kadar haklısınız