Sağlık çalışanlarının sorunlarına ilişkin geçen yıl yapıldı Genel Sağlık-İş’in anket çalışması…
Buna göre, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının temel sorunları düşük ücret, borçlanma, kuralsızlaştırma, güvencesizleştirme, emeklilik durumunda yaşanacak hak kayıpları, iş yükü ve şiddet.
Sağlık ve sosyal hizmetlerde kuralsızlaştırmanın en belirgin görünümü ise 'fazla mesai' ve nöbet uygulamasıyla kendini gösteriyor.
Araştırmaya göre çalışanların yüzde 41.7’si fazla mesaiye kalıyor. Borçlu olan sağlık ve sosyal hizmet çalışanları ise fazla mesai ve nöbete daha çok kalıyor.
Aynı araştırmanın çarpıcı sonuçlardan birisi de sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının yüzde 55,5’i yani yarısından fazlası çalışma hayatı süresince en az bir kez hasta ve hasta yakınlarından şiddet görmüş.
Sağlık çalışanlarının temsilcisi durumundaki başta Türk Tabipleri Birliği ve tabip odalarının yanı sıra, sağlık sendikaları da sürekli uyarıyorlar. Ancak tüm uyarılara rağmen, ne mantığın ne de vicdanın kabul etmediği 36 saat nöbet uygulaması devam ediyor.
Bakın daha geçen gün Dr. Berin Şen, nöbetten çıkıp evine dönerken geçirdiği kaza sonucu hayatını kaybetti.
Sağlık-Sen Samsun Şube Başkanı İlyas Biçer de günümüzde sağlık çalışanlarının ağır iş yükü altında ezildiklerini belirtiyor.
Zaten pandemi nedeniyle ağır bir mesai içerisinde bulunan sağlık çalışanları bir de sağlık çalışanı eksikliği nedeniyle gücünün çok ötesinde bir çaba göstermek zorunda kalıyorlar.
Tüm bunların sonucunda yorgun, bezgin ve artık motivasyonlarını kaybetme noktasına gelmiş insanlar haline geldiler.
Atanamayan hemşireler, röntgen teknisyenleri, Acil Tıp Teknisyenleri...
Liste uzayıp gidiyor.
Hepsi diplomaları ile evde oturmuş atama bekliyor. Son verilere göre atama bekleyen sağlıkçı sayısı yaklaşık 670 bin.
Sağlıkta tasarruf olmaz, sağlık ötelenemez. Sağlıkta şu anda en önemli sorun 'İSTİHDAM'dır.
***
Samsun-Ankara yolu Anadolu Bulvarı üzerine 2017 yılında Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü'nce inşa edilmişti Yeşilkent kavşağı.
Atakum ve çevre yolu ile birlikte şehir merkezini de birbirine bağlıyor. 2017’de trafiği rahatlatması için yapılan kavşakta U şeklindeki keskin bir alt geçit bulunuyor.
Yapılma amacına karşın ihtiyaca cevap veremeyen kavşakta hemen hemen her gün en az 1 araç virajı alamayarak kaza yapıyordu.
Sorun, 20 Ekim'de Samsun'a gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı’na da yerinde gösterildi ve nihayet o kavşakla ilgili çalışma başlamış.
Kavşak sil baştan yeniden yapılacakmış.
Aslında bugünlerde Samsun'daki 100'e yakın kavşakta da benzer çalışmalar devam ediyor. Geçen İsmet İnönü Bulvarı'ndaki kavşak çalışmaları sırasında tesadüfen Başkan Demir ile karşılaştık. Kavşak çalışmalarını yerinde inceliyordu. 2022 yılında yapılacak TEKNOFEST’e kadar yapımına başlanan akıllı kavşakların tamamının bitirilmesi, akıllı kavşak sistemi devreye girdiğinde, trafiğin çok daha fazla rahatlayacağı görüşünde.
Bu çalışmalar söylendiği gibi tamamlanırsa, kentin trafik sorunu iki yıl içerisinde çözülmesi bekleniyor.
Bize de iki yıl daha sabretmek düşüyor.