AK Parti Samsun Milletvekili Yusuf Ziya Yılmaz, yaklaşık 20 yılı bulan büyükşehir belediye başkanlığı döneminde Samsun'un modern bir kent haline gelebilmesi için büyük emek vermiş bir yerel yöneticiydi.
Kentin modern ve derli toplu bir yapıya kavuşabilmesi için, muhataplarına rağmen, 'radikal' kararlar alarak, birçok projeyi hayata geçirmeyi başardı.
Raylı sistem örneğin.
Onca eleştiriye rağmen bildiğini okumaktan vazgeçmedi. Tramvay sayesinde Samsunlu bugün Tekkeköy'den OMÜ'ye kadar rahat bir ulaşım sağlayabiliyor.
Yusuf Ziya Başkan, 2017'li yıllarda ise şehri estetik olarak güzelleştirmenin peşine düşmüştü. Özellikle 2017 yılındaki İşitme Engelliler Olimpiyatları nedeniyle başlattığı bu seferberlik, kentin her noktasında güzel dokunuşlarla kendini hissettiriyordu. Örneğin Samsun Cumhuriyet Meydanı'ndaki bina cephelerine kuş figürleri monte ettirmişti.
31 Mart yerel seçimlerinden sonra gelen yeni yönetim ise bu figürleri 2020 yılında söktürdü. Nedenini bilmiyorum.
Site Camii pasajında bulunan dükkânlar, oldukça hararetli geçen bir sürecin ardından kullanıcılarına satılmıştı örneğin. Bugün ise bu pasajdaki dükkânların yeniden istimlak edilmesi söz konusu.
Atakum/Kurupelit mevkiinde 2016 yılında kullanıma açılan Yat Limanı örneğin. Hatalı proje gerekçesiyle tekrar doldurulması gündemde.
Proje hatalı tamam da doldurmak akıl karı değil.
Ya da İlkadım ilçe terminali projesi.
Atatürk Bulvarı üzerinde bulunan ve daha önce Borsa Sitesi, Bafra Garajı gibi yapıları da barındıran Atatürk Kültür Merkezi’nin hemen yanında ilçe dolmuş hatlarının toplanacağı bir “Terminal binası” yapılmak isteniyor.
Oysa yıllar önce bu alanı temizleyip, şehir minibüslerini kent dışına çıkarılması için çok sancılı bir süreç geçirmişti bu kent.
Dün de İstiklal Caddesi'nin Öğretmenler Evi girişinden Şehir Kulübü'ne kadar olan bölümünde daha önce trafiğe kapatıldıktan sonra bin bir emekle, estetik bir güzelliğe kavuşturulan caddenin tamamen kazıldığını gördüm.
Bu cadde; 2016 yılında, Türkiye’de bir ilk Tema’sı ile “Cadde AVM” şeklinde düzenlenerek taşıt trafiğine kapatılmıştı.
Aradan 4 yıl bile geçmeden 2020 yılı başında tekrar taşıt trafiğine açıldı.
Kent mobilyaları, kullanılan taşlar, dikilen ağaçlar ile birlikte estetik bir güzellik kazandırılmıştı caddeye.
Şimdi ise sil baştan olacak; yeniden asfalt dökülecekmiş.
Merak ediyorum, hangi karar doğru?
Önceki yapılan doğruysa bugün yapılana ne dememiz lazım?
Bir taraftan 2 milyar TL'yi bulmuş bir borç yükü diğer taraftan 'yap-boz'larla heba edilen maddi kaynaklar.
Yazık oluyor bu kente!
Yazık olduğu kesin. Ama çözüm belli. Sahil değil iç bölgelere Samsun gelismeli.
Güzel bir yazı. Emeğinize sağlık Gülsüm Hanım. Yalnız "Dün de İstiklal Caddesi'nin..." diye başlayan paragrafta -dizgiden kaynaklanmış olsa gerek- anlatım bozukluğu var. İyi günler...