SAMSUN’da trafiğe kayıtlı araç sayısı 402 bin 98 olmuş.
Yani neredeyse kent genelinde 3 kişiden biri, herhangi bir araç sahibi.
Bu iyi bir şey mi, kötü mü bilemedim.
Sayıdaki ağırlık mutlaka ki merkezdedir.
Eh, merkezdeki trafiğin hali de meydanda olduğuna göre gelin kararı da siz verin.
Epeydir kent merkezine inmemiştim.
Geçen gün bir işim var, hemen gidip, döneceğim…
Öğlen saatleri trafikteki kalabalık dikkatimi çekti.
Atatürk Bulvarı, Ömür Evleri Kavşağı’ndan itibaren başlayan bir genişletme çalışması, kent merkezine kadar aralıklı sürüyordu.
Haliyle bu çalışma zaten kör topal ilerleyen trafiğimizi etkileyivermiş.
Sanırım Trafik Güvenlik Sistemi dahilinde olan bu çalışma geçici olup, nihayetlenecektir ama bizim trafik sorunumuzun kökten halledilmesi için yeterli olup, olmayacağı tartışılabilir.
402 bin aracın 200 bininin, merkezde olduğunu kabul etsek, yolların mevcut halinin bile trafiği yavaşlatmaya yeteceğini biliyoruz.
Belki bu konuyla direkt olarak ilintili değil ama araç sahiplerinin zorunlu trafik sigortası yaptıramadığı bir ortamda araç sayısının artıyor olması da, ayrı bir çelişki…
Sayı artışını bir zenginlik ölçeği olarak kabul etsek bile yolların kifayetsizliğinin bu zenginliğe bir köstek olduğu gerçeği var.
Oto yıkama işi yapan bir kardeşim iş yerine gelen araçlar arasında yurt dışından gelenlerin araçlarının yüz binlerce km, yapmış olmalarına rağmen pırıl, pırıl dururken, yerli araçların tam aksine dökülmeye yüz tuttuğunu söylüyor.
Nasıl dökülmesinler ki?
Yol yüzeyinden kot olarak yukarıda yapılan yamalar…
Kanal kapaklarının yol kotundan düşük olması nedeniyle oluşturduğu çukurluk...
Üstüne üstlük kış aylarından çıkarken ana ve ara yollarda lastik düşmanı çukurlar…
Akşama kadar bu bozuk yollarda seyreden araçların sağlam kalma şansı var mı sizce?
‘Yok elbette’ derken asıl yapmamız gerekenin, araç sayısı arttırırken yolların standardını da arttırmamız gerektiğini akılda tutmamız.
Bu anlamda sadece tek bir örnek vermem gerekirse;
24 saat trafik yüklü olan Ali Gaffur Okkan Caddesi’nin bugünkü hali…