YILLARDIR yazıyorum, öneriyorum.
Samsun’da ulaşımı kolaylaştırmak ve trafiği akıcı hale getirmek için yapılması gereken projeler var.
Kesin çözüme giden yolun ana projeleri elbette Doğu ve Batı Çevreyolları…
O projeler netlik kazanıp, uygulama sonlandırılmadan kent içi trafik yoğunluğunun temel disiplin altına alınması zor.
Biliyorum maliyetli projeler…
Ama Ordu’ya, Giresun’a, Trabzon’a yapılmışsa Samsun neden ayrı tutuluyor.
Karadeniz Bölgesinin en büyük şehri böylesi projelere layık mı görülmüyor?
Yoksa bizim siyasilerimiz, büyük çözümlere ilgi mi duymuyor?
Ülkenin gündeminin prima konuları olduğunu biliyorum ama bu kentin geleceğini de birilerinin düşünmesi gerekiyor.
Bakın dün internette biraz araştırma yaptım, Samsun Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşımda rahatlama ve önemli kavşaklarda kesin çözüm içeren proje taslaklarına rastladım.
Bunlardan ilki benim ısrarla yıllardır vurguladığım ‘Battı-Çıktı Yol Projesi.’
Aşağıdaki resimde gördüğünüz bu fikrin uygulama projesi.
Bu resimde görünen kavşak sanki Karayolları Kavşağı gibi görünüyor ama hangi kavşak olursa olsun doğru uygulamayı yansıtıyor.
Doğu- Batı istikametinde kesintisiz akan bir trafik.
Deniz ve kara bandına beklemeksizin devam eden araç trafiği.
Ne demek istediğimi anlatmıyor mu sizce?
Daha ötesi böylesi bir çözüm Karadeniz’in incisi Samsun’a yakışmıyor mu?
İkincisi yine bir kavşakta akıcılığı sağlayabilecek olan başka bir çözüm…
Bu çözümde yol her iki istikamette viyadükle yükseltiliyor ve trafikte birbirini kesmemesi sağlanıyor.
Hangi kavşakta, hangi çözümü tercih edeceği elbette Büyükşehir Belediyesi’nin bileceği bir iş.
Ama proje uygulanıp, trafik açıldığında Samsunlunun minnettarlığı ve şükranlarını sunması kesin olacaktır.
Bu kavşağın handikaplarından biri ve en önemlisi sola dönüşte girilen Gaffur Okkan caddesinin yol genişliğinin yeterli olmaması ve trafiğin kendi içinde sıkışması.
Ama böyle dahi olsa en azından Atatürk Bulvarı üzerindeki kavşak dönüşlerini rahatlatacak bir uygulama mevcut.
Bakın Karayolları Kavşağı’nda Büyükşehir bu uygulamayı yaptı.
Emniyet Müdürlüğü’ne dönüşte hatırların sola dönecek araçlar için iki yaklaşma bandı var.
Atakent Bulvarı’nda da orta refüjden biraz çalınarak sola dönüşte araçların bekleme şeridi ikiye çıkartılabilir.
Bunlardan en soldaki ‘U Dönüşü’ ne tahsis edilirken onun sağındaki şerit, Atakent’e dönüş için ayrılabilir.
Ayrıca Samsun’dan gelişte bu iki dönüş şeridinin yaklaşımı daha geriden mesela 100 metre gibi yapılarak kavşaktaki suni trafik yığılması ve Bafra istikametine devam edişte akıcılık sağlanabilir.
Karayolları Kavşağı’nda yapılan neden bu kavşakta da yapılmasın ki diyerek topu UKOME yetkililerine atıyorum.
Halledilmeyecek bir mesele değil.
Sadece bu uygulamayı düşünce portföylerine dahil etmeleri yeterli olacaktır.