YILLAR önce şehirlerarası ulaşıma katkı sağlamak için planlanıp, yapıldı.
Yusuf Ziya Yılmaz’ın Büyükşehir Belediye Başkanı olduğu dönemdi.
O dönemin belediye faaliyet ve yatırımları açısından işlerin çabuk yürümesi ve engellerin aşılması bugün aramızda olmayan rahmetli Kenan Şara’nın genel sekreter olarak görev yapmasından kaynaklanıyor.
Sağlam bir irade idi.
Mesleki bilgisi üst düzeydeydi.
Uygulama tekniklerine hakimdi.
Pratik bir insandı.
Her şeyden önemlisi de Yusuf Ziya Yılmaz’a doğru eylemler için karşı durabilecek tek ve ender bir iradeydi.
Bu da Büyükşehir’in iş yapma ve başarılı olma yolunda elini kolaylaştırıyordu.
Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı da bu iradenin ve pratik zekânın ürünüdür.
İmar Planı’nda 40 metre olarak planlanan yol, günün şartlarında projeye işlerlik kazandırabilmek açısından 25 metre olarak açılmış ve Samsun halkının hizmetine sokulmuştu.
Yolun 40 metre olarak planlandığı gerçeği çok kişi tarafından bugüne kadar bilinmedi.
Ama ne zaman sürücüler çoklukla bu yolu kullanmaya başladılar ve yol, pik saatlerde ‘SOS’ vermeye başladı.
İşte o zaman planlar yeniden ortaya çıkartıldı ve 40 metre olarak planlanmış yolun ana planı uygulamaya sokuldu.
Bu tutum da önemli bir irade sergilemesidir,
Bu iradenin adı da Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan’dır.
İnsanlar böyle bir yazı yazdığımızda işin altında bir çapanoğlu ararlar.
Onları rahatlatmak için söyleyeyim, seçim öncesi yaptığı ziyaret sonrası Sayın Halit Doğan ile hiçbir araya gelmedik.
Bir yerde karşılaşmadık.
Bir muhabbetimiz de yoktur.
Benim için önemli olan, Samsun halkının hayatını kolaylaştıracak bir iradeyi ortaya koyan isim her kimse, onu duyurmak ve teşvik etmektir.
Halit Doğan’ın bu projeyle bizzat ilgilendiğini biliyorum.
40 metrenin tamamının hizmete sokulması, ikişer şeritli yolun geliş, gidiş üçer şeride dönüşmesi demektir.
Ki, bu da yolun trafik yükünü bir hayli rahatlatacağı gibi bulvarın, Ankara Karayolu ile birleştiği noktada halen devam etmekte olan köprülü ve tünelli kavşak çalışmalarının hitamı ile yolun akışkanlığının artması sağlanmış olacaktır.
Yeri gelmişken söyleyeyim, 2024 yılı sonunda bitmesi planlanan kavşak çalışması en az bulvarın 40 metre olarak hizmete sokulması kadar değerlidir.
Ben Sayın Halit Doğan başta olmak üzere bu projede fikir beyan eden, emek koyan herkese teşekkür ediyorum.
Ama bir noksanlığı da dile getirmek mecburiyetindeyim.
Son derece yükse kotta tesisi edilmiş Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’ndaki trafik seyrini akışkanlıktan alıkoyan en önemli eksiklik…
Yol üzerindeki yedi kavşak geçişidir.
Yeşil Dalga Sistemi’nin uygulanmadığı bu trafik seyrinde yedi noktadaki kavşak geçişlerindeki zaman kaybıdır.
Yanan her kırmızı ışık dört farklı yöne uygulandığı içindir bu zaman kaybı.
Oysa bu yolda var mıdır bilemiyorum ama kottan kazanılacak avantajla yapılacak battı çıktı yollar ve diğer kavşak düzenlemeleri hiç kırmızı ışığa takılmadan şehirlerarası trafik içinde kullanılan bu yolda Samsun Trafiği’ne önemli kazanımlar ekleyecektir.
Elbette karar yetki sahiplerinindir.
Ama bu kentin sorunlarına akıl yoran bir mühendis olarak yazdıklarımın kulak arkasında bir yerde zamanı geldiğinde kullanılmak üzere saklanılması da beni mutlu eder.
Sayin saglam yazilarinizi surekli takip eden Fransada yasayan bir Samsunlu olarak bir konuda yine tekrar yapacagim. Daha once belirttigim gibi Samsunun koy kahvesini arztmayan fiziki durumuyla buranin hazirlanmis projenin hala baslatilmadigi ve yaz aylarinda ozellikle yogun yolcu gelis ve gidisine konforlu bir hizmet veremedinden ve Samsuna yakisir bir yeni terminal binasinin yapilmasina ivedilikle ihtiyac duyuldugunu belirtmstim. Sizde bu konuyu yaziniza tasimustiniz. Tesekur ederim. Ve bu yazidan dolayi ne Sayin Valimizden, ne de Milletvekillerimizden bir ses cikmadi. Lutfen bu konuyu tekrar gundeme getirip ozellikle Samsunun gelusmesine ilgi duyan ve projelerin hizli bir sekilde gerceklesmesini saglayan Samsunun duyarli tek Milletvekili olan Sayin Mus ile bu konu konussaniz ona tekrar hatirlatsaniz. Cunku bu isi sayin Mus gerceklestirir. Saygilarim. Selamlar.