AKILLI TRAFİK SİSTEMİNİN oluşturuluyor olmasını geçmişten bu yana destekliyorum.
Trafik karmaşasının çözümüne giden yolda mutlaka büyük adımlar atılmalıydı.
Lokal çözümlerle bir yerlere varamayacağımızı gördük.
Mutlaka kalıcı, mutlaka radikal, mutlaka ilmin emrettiği ve denenerek başarı elde edilmiş projelere ihtiyacımız vardı.
Ki ‘Akıllı Trafik Sistemi Projesi’ bunlardan biri hatta en önde gelenidir diyebiliyorum.
Niye böyle bir sistem düşünüldü diye çıkan biri olabilir mi?
Bilemiyorum ama olmamalı.
Zira trafik akışının, doğu-batı aksında olduğu bir kentte yoğunluğunda bu aks üzerinde görülmesi doğaldır.
Dolayısıyla trafik hızının mevcuttan farklı akmasının çözüme giden yolda ilk şık olarak düşünülmesi de doğaldır.
Araçlar kavşaklarda ne kadar az beklerlerse, trafik yoğunluğunun da o oranda az olacağı bir realitedir.
Hatırlarsanız trafik anlamında ilk yapılan düzenleme ana arterlerde bazı ara dönüşlerin kapatılıp ana kavşaklar yaratılmıştı.
Yani ana arter üzerinde her sokağa dönüş izni yerine 1-1.5 km.’lik sürüşlerden sonra oluşturulan ana kavşaklar fikrine daha çok katılıyorum.
Şimdi yapılması gereken trafik akıcılığını destekleyen başka çözümleri de bu proje bünyesine eklemek olmalıdır.
Otomotiv sisteminin yarattığı ekonomi düzenini bozamayacağımıza, yeni araç satışlarını engelleyemeyeceğimize göre taşıt trafiğine yeni araç katılımını engelleyemeyeceğimiz bir gerçek.
Trafikteki mevcut araç sayısını da, hurdaya çıkan araçlar dışında azaltamayacağımız gerçeğini akılda tutarsak…
Akıllı Trafik Sistemi’nin işleyişine yardımcı olacak başka yollar bulmamız gerek.
Trafikte geçiş üstünlüğü olan itfaiye, ambulans, polis araçlarının özellikleri tartışılabilir mi?
Hayır!
Onlara bugünkü mevcut trafik yoğunluğunda bile geçiş imkânı veriliyor.
Peki, onlar dışında geçiş üstünlüğü olan araç var mı?
Evet, Karayolları Kanunun da var mı, bilemiyorum ama var.
Raylı sistemde çalışan trenlerde mevcut durumda geçiş üstünlüğüne sahipler.
Ve özellikle İsmet İnönü Bulvarı’nda trafik keşmekeşliğinin en önemli etkeni trenler…
Çünkü duraklara yaklaşırken ellerinin altındaki butonlara basan vatmanlar, Trafik Sinyalizasyon Sistemi’ni yeşile çevirebiliyorlar.
Bu da kuzey-güney istikametinde uzun araç kuyruklarına neden oluyor.
Bence trenlerin geçiş üstünlüğü kaldırılmalı.
Duraklar arasında kesintisiz sürüş haklarıyla iktifa etmeleri ve kavşaklarda diğer araçlar gibi sinyalizasyon sistemine uymaları sağlanmalı.
Yoksa bu kavşaklarda uygulanmaya başlanacak Akıllı Trafik Sistemi’nin bir getirisi olmayacağı gibi hakkaniyete uygun bir uygulama olmayacağını da kendi adıma söyleyebiliyorum.