ÖYLESİ bir çağda yaşıyoruz ki sorunlara ulaşmak da çözmek de bir tık uzakta.
Dolayısıyla yönetenlerin işi kolay bir bakıma…
Hizmet vermekle mükellef olanların kentin her noktasına bizzat ulaşmak gibi bir zorunluluk yok.
Vatandaş zaten orada.
Bir kare resim.
İnternetten sosyal medyaya ulaşım.
Artık benim de sizin de yönetenlerin de haberi var.
Peki çözüm?
O da iki türlü elbet!
Biri, bir tık kadar kolay ve hızlı.
Diğeri planlama, uygulama ve sonuç.
Biraz zaman alan cinsinden elbet.
Yeter ki çözülmeye gönül verilsin.
Aciliyet keşfedilsin.
Sorunun olduğu yer hizmet ve çözüm götürülecek yerlerden bellensin.
Bazen bir kazma.
Bazen ekip.
Bazen bir vidanjör ve kanal açma aracı işi çözmeye yetiyor.
Aynen Gıda OSB’de olduğu gibi.
Haberin duyulması ile çözülmesi arasında geçen süre bir gün.
Belki daha öncede şikâyet vardı ama duyurum etkili olamamıştı belki de.
Ama yönetenleri yargılarken şu hususu asla gözden uzak tutmamak lazım.
Öncelikle seçilmişler için söylüyorum, hizmet için geldiklerinden şüphe edilmemeli.
Bazı konularda pratik kazanmaları ve işleyiş öğrenmeleri biraz zaman alabilir ama bizim düşündüğümüzü onların düşünmediklerini söylemek haksızlık olur.
Üstelik çözümü de bizden önce bulur ve icraata dökerler.
Yetki ellerindir.
Sistem yönetimi ellerindedir.
Konuyu çözecek personel emirlerindedir.
Geriye sadece talimat vererek sorunun giderilmesine talimat verilir.
İşte kanalizasyon sorununu olduğu söylenen ve görüntülenen Gıda OSB’de durum aynen böyle vuku olmuştur.
Talimatla giden kanal aracı olayın çözümü için yeterli olmuştur.
Sanırım herkesin isteği çözümdü.
Büyükşehir de görevini ve isteği yerine getirdi.