UYGULAMASININ yanlış bilindiği bir konu.
Geçmişte Büyükşehir olduğu için önce Kalkınmada Öncelikli Yöreler kapsamına alınmayan Samsun, sonrasında 1995'te bu kapsama Bakanlar Kurulu Kararı ile alındığında Samsun'un sanayisine yöne verenlerin teşvik kapsamına alınması için hiçbir çalışma yapmamaları, bu konuda Samsun'un yatırım konusunda güdük kalmasının en önemli nedenidir.
Oysa teşvik uygulamaları kalkınmada öncelik almak isteyen kentler için biçilmiş kaftandır.
Yatırımcı kuruluşlara arsa tahsisi,
Alt yapı yatırımlarının yapılması,
Sigorta prim ödemelerinde indirim kolaylığı yatırım finansmanlarının asgariye çekilmesi konusunda büyük bir etkendir.
Kentimiz bu konuda yıllardır mağduriyet yaşıyor.
Bugünlerde teşvik konusun açılmasının altında yatan nedenler var elbette.
Dünyanın otomotiv konusunda çok önemli yatırımcılarının Samsun'u değerIendirme ve tercih etme gibi bazı düşüncelerini dillendirmesi,
Teşvik konusunun yeniden gündeme gelmesi nedenidir.
Kısmi teşvik ya da özel teşvikler sadece yatırımcıyı ilgilendiren bir konu değil.
Samsun iradesinin de konuya müdahil olması ve bazı yatırmaları ücretsiz olarak yatırımcıya sunması anlamına geliyor.
Özellikle Chery konusu, dillendirilmeye başladığından beri herkesin iştahını kabartıyor.
Bu yatırımı buraya çekecek kolaylıkları sağlamak için yerel yönetimlerin önünü açacak özel ve yerel teşvikler, Samsun ekonomisinin ileriye gidiş garantisi olacaktır.
Medikal aletler ve Savunma Sanayii'nin de içinde bulunduğu 5 farklı ürün içinde neler olur bilemem ama otomotiv sanayinin ilave edilmesi de sürpriz olmaz.
Ki, hakikaten önemli bir yatırım modelidir.
Samsun'un ekonomik seviyesini üst levele çıkması, bu yatırımla sürpriz olmaz.