TARTIŞILDIĞI günleri hatırlıyorum raylı sistemin…
Hattı tartışıldı uzun süre…
Gerekliliği üzerinde herkes hemfikirdi.
Kentin modernizasyonu konusunda olumlu bir hamleydi.
Sonrasında ilk kısım ihale edilerek yapıldı.
Daha sonra hatırlayacağımız üzere Ondokuz Mayıs Üniversitesi ile iş birliği içinde üniversite hattı tesis edildi.
Bugün itibariyle 100-120 bin civarında yolcu taşıma kapasitesine ulaşıldı.
Bir sorun vardı ama özellikle Atakum hattında karayolu kavşakları ile kesişme noktasında trafiği aksattığı görüldü.
Hatta Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir göreve geldiği ilk günlerde bu hattın yer altına alınabileceği düşüncesini öne sürmüştü.
Şimdi öğreniyoruz ki Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile yapılan istişareler sonucu istenilen hedefe ulaşılamayacağı tespit edildi.
Bu sorunu kavşak düzenlemeleri ile çözmeyi ve rahatlatmayı planlanmaya aldıklarını söylüyor sayın başkan.
Yeni bir proje çalışması olan Akıllı Trafik Yöntemi ile bu hedefe ulaşabileceklerini ifade ediyor.
Ayrıca bir önceki dönemde hedeflenen “Havalimanı ile Taflan’a kadar uzatılması planından da” vazgeçilmiş durumda.
Sistem havalimanı ve Taflan’a uzatılmayacak.
Bu hatlarda mevcut karayoluna, elektrikli lastik tekerlekli troleybüsün işletmeye konulması hedefleniyor.
Bir başka bilgi tramvay hattının mevcut 32 trenden fazlasını kaldıramayacağı tespiti.
Yine de 4 tren alımı daha düşünülüyor.
Bu elbette bir tercih.
Özellikle Atakum hattındaki dar kavşaklarda araç yığılımı olduğu yolu kullananlar tarafından biliniyor.
Aslında sorun, kavşak tanımına uymayan tren ve karayolu hatlarının kesiştiği noktalarda.
Zira duraklara gelen trenler daha duracakları noktaya gelirken ışıklı trafik lambalarını kendilerine yeşil olarak değiştiriyor.
Bu da hattı dik olarak kesen ve ölçeksiz kavşaklarda dik istikametteki araçları etkiliyor.
Pik saatlerde de bu sorun daha çok hissediliyor.
Ama Akıllı Trafik Sistemi’nin devreye sokulacak olması bu rahatsızlığı asgariye indirebilir.
Bu sistemim devreye girmesini destekleyenlerdenim.
Beklentim karayolunu kullanan araçların bekleme süresini trafiğin yoğun olduğu noktalarda onlara öncelik verilmesi ile yoğunluğu azaltacak ve rahatlığa kavuşturacak düşüncesindeyim.