YEDAŞ AÇIKLAMASI
Reklam
  • Reklam
Nusret SAĞLAM

Nusret SAĞLAM

YEDAŞ AÇIKLAMASI

25 Ağustos 2021 - 10:09

 

DÜN faturaların standart uygulama dışı okunması nedeniyle fatura tutarlarının şişkinliğinden ve bu konuda vatandaşlarımızın şikâyetinden bahsetmiştim.

YEDAŞ bu konuda bir açıklama göndermiş adıma.

Öncelikle cevabı tam olarak algılayabilmeniz için metnin tamamını köşemde yayımlamak istiyorum.

Sayın Nusret SAĞLAM,

Elektrik faturalarımızın standart uygulamada 25-35 gün aralığı içinde okunması gerekmektedir. 

Rutin dönemlerde okuma işleminin %99’u bu süreler içerisinde okunmaktadır.

Ancak Ağustos dönemi içinde okuma işlemini yapan YEDAŞ, okuma performansını artırma adına

okuma termin programlarında bir düzenleme yapmış olup bu kapsamda Samsun ilinin bazı bölgelerin

de standart süreyi (25-35 gün) aşan faturalar oluşmuştur.

Şirketimiz, okuma süresi standart süreyi aşan müşterilerimize sisteminde kayıtlı telefon numaraları

üzerinden SMS ile bilgilendirme yapmakta ve söz konusu faturaların okuma süresinin artmış olması

sebebiyle okuma süresi kadar faizsiz taksitlendirme yapabilecekleri konusunda uyarmaktadır.

Bu kapsamda gönderilen SMS’e dönüş yapan müşterilerimizin faturaları otomatik olarak faizsiz olarak

taksitlendirilmektedir.

Sistemde kayıtlı telefon bilgisi olmayan müşterilerimiz ise N Kolay Yetkili İşlem Merkezlerimize

başvurmaları halinde aynı haktan faydalanabilmektedirler.

Ayrıca, bazı müşterilerimiz  düzenlenen faturaların 1 Temmuz itibariyle açıklanan zamlı elektrik

tarifeleri  üzerinden düzenleneceği yönünde endişe duymaktadırlar.

Elektrik Piyasası mevzuatı gereği düzenlenecek elektrik faturaları, son ödeme tarihinde geçerli fiyatlarüzerinden değil, ilk ve son okuma tarihleri arasında geçerli olan elektrik fiyatlarının ortalaması üzerinden düzenlenmektedir.

Şöyle ki, 15 Haziran – 15 Ağustos dönemi arasında okuması yapılan 60 günlük bir faturanın 15 Haziran-1 Temmuz arasında ki tüketimi eski fiyattan, 1 Temmuz – 15 Ağustos arasında ki tüketimi ise yeni fiyattan hesaplanmaktadır.

Müşterilerimiz, tüm bu uygulamalar hakkında bilgi almak ve talep şikayetlerini 444 55 23 numaralı

çağrı merkezimiz üzerinden www.yepas.com internet sayfamız ve YEPAŞ Mobil uygulamamız üzerinden  7 gün 24 saat bizlere iletebilirler.

Konuya gösterdiğiniz hassasiyet adına teşekkür eder, konuyla ilgili açıklamayı paylaşmak isteriz.

Saygılarımızla..

Sanırım bu konuda benim gibi muzdarip ve mağdur olduğunu düşünenler YEDAŞ yetkililerinin gönderdiği açıklama ile konu ve mevzuat hakkında bilgi sahibi ol muşlardır..

Konunun hassasiyetine binaen yazımı cevaplamak gereği duyan YEDAŞ ilgililerine teşekkür ediyor, kamuoyunun bilgisine sunuyorum..

 

YORUMLAR

  • 1 Yorum
  • N.Sarı
    1 ay önce
    Bu açıklamadan anlaşıyor ki önümüzdeki ay faturalar daha az gelecektir.Eğer vatandaşı kandırmıyorsalar.Çünkü ortalıkta yangın ve sel felaketi için faturaları şişirdiler diye söylenti var…

Son Yazılar