YEREL YÖNETİMLERİN sosyal hizmetler konusunda önemli görevler üstlenmesi gerekiyor.
Ki, bunun örneklerini ülke genelinde görebiliyoruz.
Bunu başaran belediyelerde seçim zamanı halk nezdinde başarıyı yakalayabiliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi halkın hizmetine sunduğu Halk Lokantaları vasıtasıyla önemli bir hizmeti İstanbulluların hizmetine sundu.
Medyada izlediğimiz kadarıyla günün her vaktinde lokantaların önünde uzun kuyruklar oluştuğuna şahit olduk.
Böylelikle fakirliğin tavan yaptığı bir dönemde hem halk ucuz yemek yemiş oldu.
Hem de İstanbul Büyükşehir Belediyesi sosyal belediyecilik konusunda büyük bir hizmet sunmuş oldu.
Şimdi ülke genelinde tüm belediyeler bu hizmeti örnek alıp, kendi yörelerinde geliştirmeyi hedeflediler.
Doğru da yaptılar.
Halka hizmette sınır olmaz.
Hele de tasarruf tedbirleriyle belediyelerin yatırım yapmalarının önüne geçildiği bir dönemde.
Bildiğim kadarıyla İ.B.Belediyesi, 4 çeşit yemek için 40 lira ücret talep ediyor.
16 milyonluk bir mega kentin belediyesinin gelirleri elbette Anadolu belediyeleriyle karşılaştırılamaz.
İmkanları bizimle ölçümlenemeyecek kadar fazla.
Ama bu durum, bizim de birtakım hizmetleri geliştirmemizin önünü tıkamamalı.
Tıkamıyor da!
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan, İlçe Minibüs Terminal’deki 153 Restoran’da ana yemek fiyatlarını 40 lira ile sınırlandırarak vatandaşlarımızın diğer lokantalara oranla ucuz yemek hizmetine önderlik etmiş.
Bence başarılı ve takdir edilecek hizmet.
Bunun yanında Saathane meydanındaki iki caminin tuvaletlerinin de ücretsiz hale getirilmesi talimatını vermiş.
Belki az gibi görünüyor ama artık halk 3 liranın, 5 liranın hesabını yapıyor.
Dolayısıyla tuvalet parasız olmuşta, ne olmuş demek doğru değil.
Ha, yeter mi?
Yetmez ama en azından doğru bir başlangıca imza atılmış.
Beklenti artık bu tür hizmetlerin çoğalması ve halkın yaşamının kolaylaştırılması hususunda başka adımların atılması yönünde olacaktır.