Milli Eğitim Bakanlığı'nın norm kadro düzenlemeleri, zorunlu ders statüsünden çıkarılan bilişim teknolojileri dersleri nedeniyle değişiklik gösterdi. Özellikle bilişim teknolojileri öğretmenleri, ders yükündeki düşüş nedeniyle norm fazlası durumuyla karşı karşıya kalıyor.
NORM KADRO DÜZENLEMELERİ YENİDEN ELE ALINACAK
Milli Eğitim Bakanlığı kadrolarındaki norm düzenlemeleri, derslerin zorunluluğu ve yoğunluğuna göre şekillenirken, bilişim teknolojileri ve yazılım derslerinin 5. ve 6. sınıflarda zorunlu olmaktan çıkarılması, bu branşta görev yapan öğretmenleri zor durumda bırakıyor. Tüm dünyada dijital okuryazarlığın temel eğitimden itibaren verildiği düşünüldüğünde, ülkemizdeki bu durum öğretmenlerin mesleklerinde belirsizlik yaşamasına neden oluyor.
OKUL YÖNETİCİLİĞİ ÇÖZÜM OLMUYOR
Norm fazlası konumuna düşen birçok bilişim teknolojileri öğretmeni, mecburen okul yöneticiliği gibi kadroları tercih ediyor. Ancak bu pozisyon, norm fazlası olmamak adına çözüm olarak görülse de, birçok öğretmen bu görevde mutsuz. Öğretmenler, mesleki tatminlerinin azalmasıyla birlikte eğitim politikalarında bilişim teknolojilerinin daha güçlü bir konuma taşınmasını talep ediyor.
ÖĞRETMENLERİN TALEBİ: DAHA FAZLA BİLİŞİM DERSİ VE DÜZENLİ NORM KADROSU
Bilişim teknolojileri öğretmenleri, norm fazlası sorununu kalıcı olarak çözmek için eğitim sisteminde bilişim derslerinin artırılması ve tüm seviyelerde zorunlu hale getirilmesi gerektiğini ifade ediyor. Bakanlığın, norm düzenlemelerinde bu talepleri dikkate alarak adım atmasının süreci rahatlatacağı düşünülüyor.
kamuajans
Eğitim
Yayınlanma: 11 Kasım 2024 - 16:00
Zorunlu dersler azalıyor!
Milli Eğitim Bakanlığı'nın norm kadro düzenlemeleri nedeniyle, zorunlu ders statüsünden çıkarılan bilişim teknolojileri dersleri, öğretmenleri norm fazlası konumuna getiriyor; çözüm olarak yöneticilik kadrolarını tercih eden öğretmenler, bu durumun uzun vadede düzeltilmesini talep ediyor.
Eğitim
11 Kasım 2024 - 16:00