İktidar, trafik kazalarında can kaybının azaltılması için yeni adımlar atmaya hazırlanıyor. Bu doğrultuda kara yollarının fonksiyonlarına ve trafik hacmine göre yol sınıflandırma sistemi oluşturulacak ve bu sisteme dayalı olarak bütün kara yolu ağı için hız sınırları yeniden belirlenecek.
KÖR NOKTALAR İYİLEŞTİRİLECEK
Kara yolu ağındaki altyapı ve güvenlik standartlarının yükseltilmesi amacıyla 32 kaza kara noktası iyileştirilecek ve ayrıca 700 kilometre uzunluğunda sarsma bandı yapımı gerçekleştirilecek.
ANALİZLER YAPILACAK
Bir diğer çalışma da kara yollarına dair veri tabanları konusunda olacak. Kara yollarına ilişkin bilgi toplama, değerlendirme, analiz ve veri dağıtım faaliyetleri güçlendirilecek ve ortak veri tabanları kaza önlemeye yönelik çalışmalarda kullanılacak. Bu çerçevede, şehir içi cadde ve sokaklardaki kaza kara noktalarının tespitine yönelik analizler tamamlanacak. Ayrıca, trafik kazalarına ilişkin mevcut veri toplama sisteminin Avrupa Birliği Kara Yolu Kaza Veri tabanına (CARE) dönüştürülmesini sağlayacak yeni bir veri tabanının kurulması amacıyla çalışma başlatılacak.
DENETİMLER SIKLAŞACAK
Öte yandan, kazalardaki şiddet oranını ve kaza sayısını yükselten trafik ihlallerinin önlenmesine ve algılanan yakalanma risk duygusunun güçlendirilmesine yönelik çalışmalar yapılacak. Bu kapsamda, önümüzdeki yıl Karayolları Denetim İstasyonlarında 30 milyon araç denetimi yapılması hedefleniyor.
HIZ TESPİT SİSTEMİ
Buna ek olarak jandarma sorumluluk bölgesinde 31,8 milyon, polis sorumluluk bölgesinde 55 milyon araç ve sürücü denetimi yapılması planlanıyor. Bu arada, farklı yerlerde 29 Ortalama Hız İhlal Tespit Sistemi de kurulacak.
haber7
Ben bir kaç yıldır arabayla almanyadan türkiyeye izne geliyorum ve gördüğüm kadarıyla Türkiye’de araba kullanmayı pek bilen yok kendilerini tarlada sanıyorlar adamlar sağa sinyal verip sol şeride geçiyor ???? sağdan solluyorlar zaten sinyal verende yok pek amblans geliyor adam yol verecegine yolu kapatıyor nerde görülmüş devletin polisin hiç bir suçu yok insanımız öncelikle bir birine saygı göstermesi lazım insanlar kurala uymadimi polis devlet ne yapsın her sürücünün basina bir polismi koysun
Akp hükumeti zaten işin ucunu kaçırdı tasarruf diyor kendisi yapmıyor bizde para mı var israf sizde satavat sizde sürekli ceza artışı vergi artışı değirmen dönmez üretim yapılmalı faiz düşürulmeli vergi azalması otv alınmamalı isveren desteklenmeli sigorta primi dudurulmeli maliyetler azaltılmali yoksa hersey yilda yüzde 300 artar enflasyon tepetaklak olur
Neye göre ceza.Tabela mı var.sehirler arası yollar olmuş şehir içi yolu.10 ışıkta anca çıkıyorsun. Yol geçen yer anında doluyor.30 50 70 oda tabela varsa.Tabelalar sık olmalı. Hangi karayolu olduğu bile bazan şaşırtıyor. Ceza yazmak para kazandırma yolu.Seyahat edenin rahatlığını sağla sonra cezaya başvur. Paralı yola giren daha rahat bir yolculuk yapıyor tabii.Ama parasız yollar çile.
Hangi yolda hangi hız, tabela nerede kes cezayı gitsin..
Hız sınırı artırılmalıdır
Şehirler arası hız sınırları artırılmalı. Bir devletin cezalarla vatandaşın sırtına binmesi çok yanlış. Hasbel kader yolculuğa çıksak bin pişman ediyorsunuz.
Bölünmüş karayollarında hız sınırı arttırılıp 110 km/saat olmasına rağmen uygulama yok nedeninin otoyollara yonlendirilmek olduğu belirtiliyor Açıklama bekliyoruz
Kaza oranlarını düşürmek hızları düşürerek veya cezai müeyyide ile olamaz. Türkiye de yol mühendisliği diye bir kavram yok.Derme çatma yollar yapılıyor.Yollar yamalı bohça gibi.Tabelalar yetersiz her yere kırmızı ışık koymaktan ziyade döner kavşak ve battı çıktılar yapmak gerekir çok yoğun ama taşıyıcı yolların üzerine 2 kat yollar yapılmalı trafik ancak bu şekilde rahatlatılır ve kaza oranları düşer
Yıl sonu bütçe düzenlemeleri varandaşa kes cezayı
Çözüm esir kampı ile olmamalı , çözüm ceza ile zaten zar zor geçinen vatandaşım sırtına binme gayretleri ile de olmamalı , çözüm daha geniş ve virajsız yollar gerekli tali girişlerle araçların fazla trafikte tutulmaması gibi çalışmalarla çözülmeli , burnunun dibindeki evimin tali yoluna giriş verilmediği için 3-4 km uzaktaki kavşaktan dönme zorunluluğu oluşuyor 3-4 km de geri dönüş toplam 8-10 km fazla yok katetip fazladan trafik oluşumuna vesile verdiriliyor
Ondan sonra ford currier in hız tahdididinin 85, otobüsün 90 olduğu yerde bas bize cezayı aferin aferin.