Teknolojisi Türkiye'de geliştirilen yerli kart TROY’a ilgi boykot kampanyasının da etkisiyle son dönemde hız kazandı. 2015 yılında Bankalararası Kart Merkezi (BKM) öncülüğünde bir araya gelen bankaların oluşturduğu yerel kart şeması TROY, kullanım hem de kart adedi olarak hızla büyüdü. Söz konusu artışta İsrail'i destekleyen ülkelerin markalarının boykot edilmesi ve yerli ürünlere yönelimin de etkili oldu.
Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, Türkiye'nin Ödeme Yöntemi TROY kart gibi Rusya’nın da Ukrayna savaşından Rus ödeme sistemi MIR kartı çıkardığını ifade etti. Kartın yerli coğrafya içerisinde kredi kartı olarak kullanıldığını söyleyen Deniz, “Avantajı şu bizler için; kredi kartı ile vergi ödüyoruz veya günlük alışverişlerimizi yapıyoruz. Bunları yaptığımız zaman aslında Amerika’daki ekonomik sisteme bir para veriyoruz. O parayı ödememiş oluyoruz. Ülke ekonomisi için çok doğru ve yeni de bir hizmet sunuluyor. Bankalar çoğunlukla bu kredi kartını veriyor, çıkartıyorlar” diye konuştu.
“Gazze meselesinden sonra başlayan bir boykot var” diyen Deniz, “Tüketici birliği tarafından ‘Cephane Bizden Değil’ boykotu. Çoktandır TROY kart faaliyette olmasına rağmen kullanan kişi sayısı çok değildi ama bizim açıkladığımız boykot kapsamındaki ‘üçüncü marka diğer kredi kartlarını kullanmayalım TROY karta geçelim’ söylemi ile arttı. Zaten birkaç gündür de sosyal medyada dolaşıyordu. Çok ciddi bir TROY kart kullanımı artışı var. Bizim gözlemlerimize göre vatandaşların çoğu kendi bankasına müracaat ederek TROY kart almak istediklerini söylüyorlar” dedi.
elipshaber
Ekonomi
Yayınlanma: 13 Kasım 2023 - 15:36
Boykot kararı yerli kart TROY'a ilgiyi artırdı
İsrail menşeili ürünlere yapılan boykot, kredi kartı ve banka kartı gibi finansal kullanım araçlarını etkiledi. Tüketici Birliği Federasyonu Genel Başkanı Mehmet Bülent Deniz, başlattıkları boykot sonrasında TROY kart kullanımında ciddi bir artış olduğunu söyledi.
Ekonomi
13 Kasım 2023 - 15:36
İlginizi Çekebilir