Çorum TSO ev sahipliğinde gerçekleştirilen toplantıda TSO Başkanları, kendi illerinin avantajlı ve dezavantajlı yönlerini masaya yatırarak, eksiklerin tespit edilmesi ve giderilmesi noktasında görüş ve önerilerini paylaştılar. Çorum TSO’dan yapılan açıklamaya göre, toplantıda, bölgenin öncelikli eksikliğinin demiryolu olduğu belirtilerek, Karadeniz'in karayolu ile başta İç Anadolu bölgesi olmak üzere ülkenin batı bölgelerine açılan kapısı konumunda olduğu, aynı şekilde demiryolu bağlantısının da yapılması gerektiğine vurgu yapıldı. Mevcut demiryolu ağının Ankara-Kırıkkale-Çerikli-Yozgat-Sivas-Amasya-Samsun hattında olup, yolun 197 kilometre uzamasına neden olduğunun gündeme getirildiği toplantıda, Ulaştırma Bakanlığınca hızlı tren projesinin mevcut demiryolu üzerinde projelendirildiğine dikkat çekildi.
ANKARA-SAMSUN DEMİRYOLU 197 KİLOMETRE
Ankara, Yozgat, Sivas'tan Samsun'a geçiş verildiği ve Çorum'a uğramamak için yarım ay şeklinde güzergâh uzatılarak proje yapıldığının dile getirildiği toplantıda, Çorum demiryoluna kavuştuğu taktirde, Ankara-Samsun demiryolunun yaklaşık 197 kilometre kısalacağı, demiryolunun Çorum’dan geçmesi nedeniyle kentin ticaret ve sanayisine önemli avantaj sağlayacağı vurgulanırken, bu sayede başkentin Samsun Limanı'na direkt bağlantısı da yapılmış olacak ayrıca Turhal ve Amasya'dan Ankara’ya ulaşımın daha kolay sağlanacağına dikkat çekildi. Çorum’a talep edilen demiryolu yatırımının yalnızca Çorum için değil, aynı zamanda bölgedeki iller için de büyük önem taşıdığının kaydedildiği açıklamada şu ifadelere yer verildi: 'Amasya-Çorum-Kırıkkale arasına yapılacak 170 kilometrelik bir demiryolu hattı, Türkiye'nin güneyi ile kuzeyini birbirine bağlaması açısından önemli bir yatırım olacaktır. Türkiye'nin Akdeniz Bölgesindeki en önemli limanı Mersin Limanı'dır. Karadeniz Bölgesi'nde ise her geçen gün kapasitesi artıran ve modernizasyonu çalışmalarını tamamlayan Samsun Limanıdır. Mersin Limanı ile Samsun Limanı arasında kuzey güney ekseninde oluşturulacak rantabl bir demiryolu taşıma koridoru, iki bölgeyi birbirine bağlayacak ve aynı zamanda Boğazlar üzerindeki yük trafiğini de azaltacaktır. SAMSUN ÖN PLANA ÇIKIYOR
Ülkemizin kuzeye açılan kapısı olan Samsun, Türkiye ile kuzeyindeki ülkelerle bağlantı kurulması noktasında pek çok projede ön plana çıkmaktadır. Viking Projesi bunların başında gelmektedir. Litvanya-Belarus-Ukrayna güzergahında işletilen Viking Treni'nin, Ukrayna-İliçevski / Derince hattında çalışan feribotlarla bağlantısı sağlanarak Derince/Samsun limanlarına gelen yüklerin Türk vagonlarına aktarılmak suretiyle Türkiye üzerinden Akdeniz, Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya bağlantısının oluşturulması amaçlayan bir projedir olup, TRACECA koridoru üzerinden Avrupa'nın en kısa yoldan Asya'ya, Kafkaslara ve Ortadoğu ya bağlantısını gerçekleştirilecektir. Bu koridor özellikle, Samsun-Mersin/Ceyhan demiryolu koridorunun önemli bir tamamlayıcısı olabilecektir. Bu koridor başka bir ifade ile intermodal taşımacılık sisteminin geliştirilmesi hususunda önem arz etmektedir
Ankara, Yozgat, Sivas'tan Samsun'a geçiş verildiği ve Çorum'a uğramamak için yarım ay şeklinde güzergâh uzatılarak proje yapıldığının dile getirildiği toplantıda, Çorum demiryoluna kavuştuğu taktirde, Ankara-Samsun demiryolunun yaklaşık 197 kilometre kısalacağı, demiryolunun Çorum’dan geçmesi nedeniyle kentin ticaret ve sanayisine önemli avantaj sağlayacağı vurgulanırken, bu sayede başkentin Samsun Limanı'na direkt bağlantısı da yapılmış olacak ayrıca Turhal ve Amasya'dan Ankara’ya ulaşımın daha kolay sağlanacağına dikkat çekildi. Çorum’a talep edilen demiryolu yatırımının yalnızca Çorum için değil, aynı zamanda bölgedeki iller için de büyük önem taşıdığının kaydedildiği açıklamada şu ifadelere yer verildi: 'Amasya-Çorum-Kırıkkale arasına yapılacak 170 kilometrelik bir demiryolu hattı, Türkiye'nin güneyi ile kuzeyini birbirine bağlaması açısından önemli bir yatırım olacaktır. Türkiye'nin Akdeniz Bölgesindeki en önemli limanı Mersin Limanı'dır. Karadeniz Bölgesi'nde ise her geçen gün kapasitesi artıran ve modernizasyonu çalışmalarını tamamlayan Samsun Limanıdır. Mersin Limanı ile Samsun Limanı arasında kuzey güney ekseninde oluşturulacak rantabl bir demiryolu taşıma koridoru, iki bölgeyi birbirine bağlayacak ve aynı zamanda Boğazlar üzerindeki yük trafiğini de azaltacaktır. SAMSUN ÖN PLANA ÇIKIYOR
Ülkemizin kuzeye açılan kapısı olan Samsun, Türkiye ile kuzeyindeki ülkelerle bağlantı kurulması noktasında pek çok projede ön plana çıkmaktadır. Viking Projesi bunların başında gelmektedir. Litvanya-Belarus-Ukrayna güzergahında işletilen Viking Treni'nin, Ukrayna-İliçevski / Derince hattında çalışan feribotlarla bağlantısı sağlanarak Derince/Samsun limanlarına gelen yüklerin Türk vagonlarına aktarılmak suretiyle Türkiye üzerinden Akdeniz, Avrupa, Ortadoğu ve Orta Asya bağlantısının oluşturulması amaçlayan bir projedir olup, TRACECA koridoru üzerinden Avrupa'nın en kısa yoldan Asya'ya, Kafkaslara ve Ortadoğu ya bağlantısını gerçekleştirilecektir. Bu koridor özellikle, Samsun-Mersin/Ceyhan demiryolu koridorunun önemli bir tamamlayıcısı olabilecektir. Bu koridor başka bir ifade ile intermodal taşımacılık sisteminin geliştirilmesi hususunda önem arz etmektedir