Hitit Üniversitesi (HİTÜ) Sungurlu Meslek Yüksekokulu Bilişim Teknolojileri Bölümü Öğretim Görevlisi Abdullah Bedir Kaya'nın yürüttüğü doktora tezi çalışması kapsamında, eğitim hayatlarını olumsuz etkileyecek kadar dijital oyunların bağımlısı çocukların ilgisini derslere çekecek sistem geliştirildi. Dijital oyun bağımlılığı nedeniyle eğitim hayatlarında başarısız olan çocukların derslere ilgisini artırmanın yollarını arayan Kaya, oyunda puan, seviye, rozet, klan liderliği, lider yardımcılığı gibi kazanımların çocuklarda aynı zamanda bağımlılık etkisi oluşturduğunu belirledi. "Oyunlaştırılmış çevrimiçi kodlama robotik ve üç boyutlu tasarım eğitimi üzerine bir eylem araştırması" konulu doktora çalışmaları kapsamında çocuklara bilgisayar oyunlarında keyif veren özellikler, ortaokul öğrencilerinin "bilgisayar teknolojileri ve yazılım" dersinde kullanılabilecek çevrim içi bir otomasyon sistemine uyarlandı. Öğrenciler, sistemde bir klan (sınıf) içinde yer alıyor. En başarılı öğrenci klan liderliği, ikinci ve üçüncüler de lider yardımcısı pozisyonunu ile rozet, altın gibi bilgisayar oyunlarındakine benzer kazanımlar elde edebiliyor. Klanın başarısı için de başarılı öğrencilerin geride kalanlara destek vermesi gerekiyor.
AA
Güncel
17 Kasım 2019 - 15:06
Ders sevgisi kazandıran sistem
Güncel
17 Kasım 2019 - 15:06