Orta Karadeniz'i iç bölgelere bağlama hedefiyle geliştirilen Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı projesinin planlanan güzergahı 293 kilometreyi aşacak. Hattın tasarımında saatte 200 kilometre hıza ulaşabilme özelliği dikkate alındı. Toplamda 7 istasyonun inşa edilmesi planlanmakta. Bu istasyonlar, bölgenin ulaşım altyapısını güçlendirmeyi amaçlayarak, seyahat sürelerini kısaltacak ve bölgesel ekonomik entegrasyona katkıda bulunacağı da belirtildi.
Bakanlık, Türkiye'nin ikinci 100. yılında demir yolu yatırımlarına hız verecek. "Türkiye Yüzyılı" olarak adlandırılan bu dönemde, ilk aşamada halen yapımı devam eden hatlardaki çalışmalar tamamlanacak. Hedef olarak 5 yılda 3 bin 92 kilometrelik yeni hat yapılması öngörülüyor. Çeşitli projeler arasında Ankara-İstanbul YHT (Tamamlama), Çerkezköy-Kapıkule HT, Karaman-Ulukışla HT, Sivas-Zara HT gibi hatlar yer alıyor. Böylece Türkiye'nin büyük şehirleri arasında ulaşım hızlanacak ve konfor artacak. Türkiye'nin demir yolu ağı 2028 yılı itibarıyla 17 bin 11 kilometreyi bulacak.
Bakanlık, yeni projeler için de düğmeye bastı. Planları hazırlanan projelerden biri Ankara-İstanbul Süper Hızlı Tren Hattı, 344 kilometrelik güzergah üzerinde iki istasyon bulunacak ve trenlerin hızı saatte 350 kilometreye ulaşacak. Bu hatta yılda 38,9 milyon yolcu taşınması hedefleniyor.
Diğer bir proje olan Kuzey Marmara Hızlı Tren Hattı, 120 kilometre uzunluğunda olacak ve güzergahta 4 istasyon bulunacak. Saatte 160 kilometre hıza ulaşacak hatta, yılda 30 milyon ton yük ve 33 milyon yolcu taşınması planlanıyor.
Stratejik öneme sahip Kars-Iğdır-Aralık-Dilucu (Zengezur) Demir Yolu Hattı ise 224 kilometre uzunluğunda planlanıyor. Hatta 5 istasyon yapılacak ve saatte 160 kilometre hıza ulaşılması hedefleniyor. Yılda 5,5 milyon yolcu ve 2 milyon ton yük taşınması planlanan bu hat, bölgenin ulaşım altyapısına önemli bir katkı sağlayacak.
250 KİLOMETREYİ BULACAK
Aksaray-Ulukışla-Yenice Hızlı Tren Hattı'nın 192 kilometre uzunluğunda olması hedefleniyor. Trenlerin hızı saatte 250 kilometreyi bulacak ve hatta 3 istasyon bulunacak. Bu hat üzerinde yıllık 4,5 milyon yolcu ve 28 milyon ton yük taşınması bekleniyor.
Divriği-Kars-Hudut Demir Yolu Hattı ise 667 kilometrelik bir güzergah üzerinde planlanmıştır. 24 istasyonlu olacak bu hatta trenlerin saatteki hızı 120 kilometreye kadar çıkabilir. Yılda 1,3 milyon yolcu ve 20 milyon ton yük taşıma kapasitesi hedefleniyor.
Çukurova Bölgesi'ni İskenderun Körfezi, Yumurtalık Serbest Bölgesi ve limanlara bağlayacak iltisak hattının 36 kilometre uzunluğunda olması planlanıyor. Bu 5 istasyonlu hatta trenlerin saate 80 kilometre hıza ulaşması öngörülüyor.
STRATEJİK KATKI SAĞLAYACAK
Filyos Limanı ve Filyos Endüstri Sanayi Bölgesi İltisak Hattı bağlantısında 12 kilometre demir yolu ve 4,5 kilometre kara yolu yapılacak. Saatte 60 kilometre hıza ulaşması beklenen hat bir istasyonlu olacak ve yük taşımacılığına stratejik katkı sağlayacak.
ÇALIŞMALARIN ARDINDAN KAPASİTESİ BELLİ OLACAK
Dörtyol-Hassa Otoyolu ve Demir Yolu bağlantısının 55 kilometrelik kısmı demir yolu, 25 kilometresi ise kara yolu olarak planlandı. Hatta trenlerin hızı 120 kilometreyi bulacak ve 2 istasyon olacak. Bu hat üzerinde yılda 16,3 milyon yolcu ve 2,94 ton yük taşınması bekleniyor.
Karadeniz Sahil Demir Yolu Projesi (Samsun-Hopa-Sarp) 509 kilometrelik bir güzergah üzerinde yapılacak. Trenlerin saatteki hızının 250 kilometre olması planlanan bu hatta 37 istasyon yapılacak. Fizibilite çalışmalarının tamamlanmasının ardından yolcu kapasitesi belirlenecek.
haberler.com
SAMSUN HABER
15 Aralık 2023 - 14:19
Samsun hattına yeni istasyon geliyor!
Orta Karadeniz'i tren hattıyla iç bölgelere bağlayacak Kırıkkale-Çorum-Samsun Hızlı Tren Hattı'nın güzergâhının 293 kilometreyi bulması öngörülüyor. Hatta saatte 200 kilometre hıza ulaşması bekleniyor ve 7 istasyon inşa edilecek. Güzergâhta yılda 12 milyon yolcu ve 14 milyon ton yük taşınması planlanıyor.
SAMSUN HABER
15 Aralık 2023 - 14:19
Hani nerde hızlı tren hattı.varda bizmi göremedik
Öncelikle çarşamba samsun tren yolu hattını sefere çıkaracağınıza o hattı rayları sökerek tren yolunu iptal ederek o alanı ranta açanlar şimdi büyük şehire aday adayı olmuş.ne diyelim arkadaşlarda yazmış zaten seçim geliyor diye.
Seçim yaklaştı vaatler başladı ona bakarsanız Samsun Ankara hızlı Tren hattını 2021 yılında kullanmaya başlayacaktık ne oldu ?hayaldi hayal olarak kaldı .
Koskoca samsunu es gecip sivasa hızlı tren koydular bu milleti yağlayıp yıkadılar kandırdırlar asla ölsem oyumu vermem asla
Seçim yaklaştı planlar projeler başladı, seçim sonu mu ? Tabiki herzamanki gibi hepsi palavra.Yolsuzluk hırsızlık varken hizmet kimin umrunda.Ha su var,belki bir kaçı yapılır ama nasıl? Ben söyliyeyim örnek; Bu plânlanan projelerden herhangi biri için ihale açılır, normalde ihale bedelinin en az üç katı teklif veren kazanır Bukazanan firma ihale miktarının 3/1 ini ihaleyi açan bakanlığa rüşvet olarak verir,diğer 3/1 ,ini ihaleyi kazanamayan ancak verdiği teklif kadar parayla diğer firmaya bu iş yaptırılır diğer 3/1 i ise ihaleyi kazanan firma hiç bir iş yapmadan cebine koyar.Iste yolsuzluklar, hırsızlıklar böyle yapılır.
Samsun çarşambayi birbirine bağlayın tek seferde olsa insanların ihtiyacı var ulaşıma hazır demir yolu hattı yapılı vaziyette düşünülmesi gereken bir durum yetkililer ilgilnmeli bu durumla