OMÜ üst yönetimince başlatılan eğitimde revizyon ve iyileştirme çalışmaları bütün yoğunluğuyla devam ederken bu sürece Eğitim Fakültesi de dâhil oldu. Şimdiye kadar fakültelerin ağırlıkta olduğu birçok birimin temsilcileriyle bir araya gelen Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal öncülüğündeki OMÜ üst yönetimi, bu kez Eğitim Fakültesi yöneticileriyle revizyon hamlesinin detaylarını ve işleyişini ele aldı.
Rektörlük Toplantı Salonu’nda Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal başkanlığındaki toplantıya; Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Recep Sancak, Prof. Dr. Fehmi Yazıcı ile Prof. Dr. Cengiz Batuk, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamza Çalışıcı, Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Süleyman Yaman ve Dr. Öğr. Üyesi Şener Şentürk iştirak etti. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamza Çalışıcı, toplantının başında yaptığı sunumla OMÜ Üst Yönetimini bilgilendirdi. Dekan Çalışıcı, sunumunda; Fakültenin akademisyen ve öğrenci profili, ders programları ve çıktıları, yeni müfredat çalışmaları, yeni dönemde OMÜ’yü tercih eden öğrencilerin istatistiki verileri, gelişim ile dönüşüme kaynaklık ve rehberlik edecek öngörü ve stratejileri paylaştı.
ÖNERİLERİ BEKLİYORUZ
Ardından üst yönetim olarak eğitim revizyonu hakkındaki hedeflerini aktaran Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal da mevcut sistemi kabullenmek yerine, dünyadaki değişen bilgi teknolojileri ve bu alanla ilgili yöntemleri dikkate almak suretiyle bu revizyonu hayata geçirmek istediklerini dile getirdi. Eğitim Fakültesi’nin revizyon sürecinde görünür olmasını ve öne çıkmasını istediklerini vurgulayan Rektör Ünal, devamında “Eğitim Fakültesi'nin eğitim konusunda öneriler sunmasını bekliyoruz. Bu noktada strateji geliştirirken kullandığımız bazı parametreler söz konusu. Bunun en başatı ise istihdam alanının beklentisini karşılayan bir mezun yeterliliği ve biz bunu çok önemsiyoruz. Burada istihdam edilecek olanın yani mezunun ve üst iradenin yani devletin bir beklentisi var. Bütün bunları göz önüne alarak öğrencinin yeni bir yeterlilikle yüzleşmesi gerekiyor. Bilinçli bir öğrenci, eğitim alacağı bölümü tercih ederken ‘ben şu vasıflara sahip bir fizikçi yahut matematikçi olarak mezun olacağım’ diyebilmeli. Eğitim Fakültemiz, Türkiye’nin en eski ve köklü fakültelerinden biri olmakla birlikte üniversitemizin kurucu fakültelerinden biri konumunda. Hâliyle nitelikli eğitim sunmak için bilinçli tercihi önemsiyoruz. Yani öğrencinin tercihleri arasında OMÜ ilk 3’te yer almalı. Örneğin Türkçe öğretmenliğinde birinci tercih olarak yerleşen öğrencilerin oranı yüzde 30, bu hakikaten güzel bir tablo. Bizler de zaten ilk tercihte yüzde 35 bandını öngörüyoruz. Bu oranın uzağında olan bölüm ve programlar için de bir vitrin düzenlemesi yapacağız” şeklinde konuştu.
KEFİL OLMALIYIZ
Rektör Ünal’ın, revizyon sürecinin sacayaklarından biri olan mezun yeterliliğine dair görüş ve değerlendirmelerinin diğer satır başları ise şöyle: “Mezun yeterliliklerini, kendimizle yarışacak şekilde revize edeceğiz. Bu anlamda öğrencilerimize öğrenmeyi öğretmek ve bu süreçteki değişkenleri dikkate almak zorundayız. Yani bu yeterliliklerin olabildiğince şeffaflaştırılması, kristalize edilmesi gerekiyor. Bu çerçevede neyi yapabileceksek buna odaklanmalı ve kamuoyuna şunu söylemeliyiz: ‘Mezun ettiğimiz öğrencilerimiz en azından yüzde 60 oranında söz konusu yetkinliği karşılamaktadır ve biz buna kefiliz.’ Her bir dersin mezun yeterliliğine doğrudan ya da dolaylı katkısının somutlaştırılması ve denetlenmesi gerekiyor. O nedenle önümüzdeki periyotta diğer birimlerimizi de revizyon sürecine katacağız zira bu revizyonu bir varoluş sorunu olarak görüyoruz.” HABER MERKEZİ
Rektörlük Toplantı Salonu’nda Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal başkanlığındaki toplantıya; Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Recep Sancak, Prof. Dr. Fehmi Yazıcı ile Prof. Dr. Cengiz Batuk, Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamza Çalışıcı, Dekan Yardımcıları Prof. Dr. Süleyman Yaman ve Dr. Öğr. Üyesi Şener Şentürk iştirak etti. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hamza Çalışıcı, toplantının başında yaptığı sunumla OMÜ Üst Yönetimini bilgilendirdi. Dekan Çalışıcı, sunumunda; Fakültenin akademisyen ve öğrenci profili, ders programları ve çıktıları, yeni müfredat çalışmaları, yeni dönemde OMÜ’yü tercih eden öğrencilerin istatistiki verileri, gelişim ile dönüşüme kaynaklık ve rehberlik edecek öngörü ve stratejileri paylaştı.
ÖNERİLERİ BEKLİYORUZ
Ardından üst yönetim olarak eğitim revizyonu hakkındaki hedeflerini aktaran Rektör Prof. Dr. Yavuz Ünal da mevcut sistemi kabullenmek yerine, dünyadaki değişen bilgi teknolojileri ve bu alanla ilgili yöntemleri dikkate almak suretiyle bu revizyonu hayata geçirmek istediklerini dile getirdi. Eğitim Fakültesi’nin revizyon sürecinde görünür olmasını ve öne çıkmasını istediklerini vurgulayan Rektör Ünal, devamında “Eğitim Fakültesi'nin eğitim konusunda öneriler sunmasını bekliyoruz. Bu noktada strateji geliştirirken kullandığımız bazı parametreler söz konusu. Bunun en başatı ise istihdam alanının beklentisini karşılayan bir mezun yeterliliği ve biz bunu çok önemsiyoruz. Burada istihdam edilecek olanın yani mezunun ve üst iradenin yani devletin bir beklentisi var. Bütün bunları göz önüne alarak öğrencinin yeni bir yeterlilikle yüzleşmesi gerekiyor. Bilinçli bir öğrenci, eğitim alacağı bölümü tercih ederken ‘ben şu vasıflara sahip bir fizikçi yahut matematikçi olarak mezun olacağım’ diyebilmeli. Eğitim Fakültemiz, Türkiye’nin en eski ve köklü fakültelerinden biri olmakla birlikte üniversitemizin kurucu fakültelerinden biri konumunda. Hâliyle nitelikli eğitim sunmak için bilinçli tercihi önemsiyoruz. Yani öğrencinin tercihleri arasında OMÜ ilk 3’te yer almalı. Örneğin Türkçe öğretmenliğinde birinci tercih olarak yerleşen öğrencilerin oranı yüzde 30, bu hakikaten güzel bir tablo. Bizler de zaten ilk tercihte yüzde 35 bandını öngörüyoruz. Bu oranın uzağında olan bölüm ve programlar için de bir vitrin düzenlemesi yapacağız” şeklinde konuştu.
KEFİL OLMALIYIZ
Rektör Ünal’ın, revizyon sürecinin sacayaklarından biri olan mezun yeterliliğine dair görüş ve değerlendirmelerinin diğer satır başları ise şöyle: “Mezun yeterliliklerini, kendimizle yarışacak şekilde revize edeceğiz. Bu anlamda öğrencilerimize öğrenmeyi öğretmek ve bu süreçteki değişkenleri dikkate almak zorundayız. Yani bu yeterliliklerin olabildiğince şeffaflaştırılması, kristalize edilmesi gerekiyor. Bu çerçevede neyi yapabileceksek buna odaklanmalı ve kamuoyuna şunu söylemeliyiz: ‘Mezun ettiğimiz öğrencilerimiz en azından yüzde 60 oranında söz konusu yetkinliği karşılamaktadır ve biz buna kefiliz.’ Her bir dersin mezun yeterliliğine doğrudan ya da dolaylı katkısının somutlaştırılması ve denetlenmesi gerekiyor. O nedenle önümüzdeki periyotta diğer birimlerimizi de revizyon sürecine katacağız zira bu revizyonu bir varoluş sorunu olarak görüyoruz.” HABER MERKEZİ