Kuzey Carolina Eyalet Üniversitesi'nden mühendislik profesörü Ali Hajbabaie liderliğindeki bir ekip, trafik sinyallerinin dönüşümünde öncü bir rol üstleniyor. Geleneksel yaklaşım yerine, otonom araçların yeterli sayıda olması durumunda dördüncü bir ışık eklemeyi öneriyorlar. Bu beyaz ışık, önümüzdeki aracı takip edeceğimiz anlamına geliyor ve trafikteki otonom araçların varlığını işaret ediyor.
Yeni Yaklaşımın Şartları
Araştırmacılara göre, bu yaklaşımın etkili olması için yolların %40 ila %50'sinin otonom araçlarla dolu olması gerekiyor. Bu nedenle, bu yeniliğin tam anlamıyla hayata geçirilmesi için birkaç yıl daha gerekebilir.
Verilere Dayalı Dönüşüm
Michigan Üniversitesi'ndeki araştırmacılar ise trafik ışıklarının zamanlamasını değiştirmek için veri odaklı bir yaklaşım benimsiyorlar. General Motors araçlarından elde edilen hız ve konum verilerini kullanarak trafik akışını iyileştirmeye odaklanıyorlar. Bu pilot program, sürücüsü olan araçlarla sınırlı olmasına rağmen, trafik yönetiminde çığır açan bir adım olarak değerlendiriliyor.
Altyapıya Dokunmadan Veri Kullanımı
Michigan'daki çalışma, trafik ışıklarının zamanlamasını iyileştirmek için altyapıya dokunmaksızın veri kullanmanın önemini vurguluyor. Veriler, otomobil şirketlerinden elde ediliyor ve mevcut altyapıyı değiştirmeden kullanılabiliyor.
krttv.com.tr
Güncel
Yayınlanma: 14 Mayıs 2024 - 10:36
Trafik ışıkları değişiyor
Geleneksel trafik ışıkları, uzun yıllar boyunca güvenle hizmet vermiş olsa da, akıllı ve otonom araçların yaygınlaşmasıyla birlikte yeni bir döneme giriyoruz. Bu değişim, trafik yönetiminde büyük bir devrim vaat ediyor.
Güncel
14 Mayıs 2024 - 10:36