Ticaret Bakanlığı, 9 Ocak'ta gerçekleştirilen 341 sayılı Reklam Kurulu toplantısında tüketiciyi aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamalara karşı sert önlemler aldı. Toplamda 162 dosyanın incelendiği toplantıda, 141 dosyanın mevzuata aykırı bulunduğu tespit edilmiş ve bu dosyalara toplam 24 milyon 608 bin 587 TL idari para cezası uygulandı.
YENİ BİR KARAR
Özellikle tüketicileri aldatan, yanıltan ve gerçekte olmayan indirimleri gösteren reklamların üzerine gidilmiş; bu kapsamda indirimli satış dosyalarına 7 milyon 46 bin 663 TL idari para cezası verildi. Reklam Kurulu, perakende ticaret sektöründe haksız rekabeti önlemek ve tüketici mağduriyetini engellemek amacıyla 'fiyat bilgisi içeren reklamlar ile indirimli satış reklamları ve ticari uygulamaları' kılavuzunda değişiklik yapmış ve yeni bir ilke kararı aldı.
TEDBİRLER ALINDI
Bu kararla birlikte, indirimli satış uygulamalarında kullanılan indirim kartları, kuponlar, sadakat programları ve puan birikimine yönelik uygulamalara daha sıkı düzenlemeler getirildi. Ayrıca, indirimli satış kampanyalarında tüketicileri aldatıcı uygulamalara karşı daha etkin bir koruma sağlanması hedeflenmiş; özellikle fiyat karşılaştırmalarını zorlaştıran ve aldatıcı uygulamaları önlemeye yönelik tedbirler alındı.
DHA