Yerel ve ulusal düzeyde amansız bir rekabet ortamının yaşandığı günümüzde ‘markalaşma’ ve ‘reklam’ büyük önem taşıyor. Samsun’un en büyük açık hava reklam firması Medyakent Hane Grup, reklamcılığın profesyonel isimlerinden Mustafa Can’ı Samsun’da ağırladı. Başarılı reklamcı Samsunlu firmalara, ‘kar eden ve tanınmış bir firma’ olmanın tüyolarını verdi
Samsun'un en büyük marka reklam planlama firmasın Medyakent Hane Grup, kentteki büyük firmaların sahiplerini, kurumsal temsilcileri ve pazarlama müdürlerini 'Markalaşma da Reklamın Etkisi' konulu seminerde buluşturdu. Koro Reklam Aklı Ajans Başkanı Mustafa Can'ın konuşmacı olarak katıldığı toplantıda, günümüzde reklamların önemi, açık hava reklamlarının ürünlerin pazarlanması üzerindeki etkisi, enine boyuna masaya yatırıldı.
SAMSUN’A YENİ BİR SOLUK GETİRDİK
Otel 1919'da düzenlenen 'Markalaşma da Reklamın Etkisi' konulu seminere Samsun'daki eğitim ve özel hastaneler başta olmak üzere, kentte faaliyet gösteren başarılı firmaların temsilcileri katıldı. Seminerin açılış konuşmasını yapan Medyakent Hane Grup Satış Müdürü Özlem Koç, 5 yıl önce Samsun'a yepyeni bir soluk getirmek ve reklam sektörüne yön vermek amacıyla yola çıktıklarını belirterek, Samsun Hafif Raylı Sistemi güzergahı boyunca 242 adet CLP raket, 132 billboard ve bunun yanı sıra, tren içi ve dışı reklam görselleri ile tren giydirme farkıyla da reklam uygulamalarıyla müşterilere kaliteli, çağdaş, sürdürülebilir hizmet sunduklarını belirtti.
DOĞRU ZAMANDA DOĞRU YERDE
Bilinçli ve konusunda uzman reklam ve pazarlama ekibi sayesinde reklamların doğru zamanda doğru yerde olmasını ve doğru hedef kitleye ulaşmasını sağladıklarını belirten Koç, Medyakent'in ulusal hizmet sağlayan, profesyonel altyapıya, ekip ve ekipman ile yani tüm ihtiyaçların tam anlamıyla karşılanabilecek şekilde planlanmış bir yapıya sahip olduğunu vurguladı.
MARKALAŞMA NASIL OLUR?
Açılış konuşmasının ardından başlayan interaktif bir seminerle katılımcılara 'Markalaşmada Reklamın Etkisi' konusunda ayrıntılı bilgiler veren Koro Reklam Aklı Ajans Başkanı Mustafa Can, katılımcılar tarafından ilgiyle dinlendi. Konuşmasının başında 'Marka nedir? Marka kimliği nasıl oluşturur?' konularında ayrıntılı bilgiler veren Mustafa Can, markalaşmayla ilgili en kritik konunun kimlik oluşturma olduğunu dile getirdi. Markalaşmanın rekabetin dev gibi bir ortamda olduğu günümüzde büyük bir önem kazandığını vurgulayan Can, firmanın dışarıdan nasıl göründüğü ve nasıl görünmesi gerektiği sorularının yanıtını 'markalaşma' sürecinde oluştuğunu anlattı. Markalaşmayı sağlarken firmanın kendisini nasıl anlatacağının yanı sıra, firmaların çalışacakları pazarı da iyi tanımaları gerektiğini vurgulayan Mustafa Can, markalaşmanın yanında firmanın mutlaka vizyon oluşturması gerekliliğine de vurgu yaptı. Vizyon oluşturmanın firmanın kendisiyle alakalı olması gerektiğini ve yapmayı hayal ettiği düşünceyi ifade ettiğini dile getiren Can, Apple, Google gibi büyük markaların vizyonlarını örnekleriyle anlattı.
YEREL FİRMALAR DAHA AVANTAJLI
Yerelde markalaşma süreci ve global markalar karşısındaki rekabet avantajlarına ilişkin de ayrıntılı bilgiler veren Mustafa Can, yerel markaların kendi bölgeleriyle tek tek ilgilenme avantajları olduğu için, global firmalar karşısında rekabet açısından çok daha şanslı olduklarını söyledi. Yerelde müşterilerin kendi yerel markalarıyla duygusal bağ kurduklarını, markalaşma ve ürün kalitesi ile diğer unsurlar da doğru yönetiliyorsa, global markaların yerel markalar karşısında rekabet üstünlüğü kurmalarının çok mümkün olmadığına dikkati çeken Mustafa Can, markalaşma sürecinin tamamlanmasının ardından düzenlenecek reklam kampanyalarında dikkat edilecek konuları da örneklerle ayrıntılı olarak anlattı.
AÇIK HAVA REKLAMLARI ETKİLİ
Yerelde ise en etkili reklam araçlarının gazeteler, televizyonlar ve açık hava reklamları olduğunu dile getiren Can, Samsun gibi büyük bir şehirde, 70 bin yolcu kapasitesinin bulunduğu ve anayola paralel lokasyona sahip olmasıyla beraber 55 bin üstü araç trafiğine de hitap ettiğini belirtti. Mehmet Can, Hafif Raylı Sistem'in çok iyi bir reklam bölgesi olduğuna da dikkati çekti. Raylı sistemle yolculuk yapan 37 bin kişinin ev hanımı, 33 binin üzerinde ise öğrenci tarafından kullanıldığını dile getiren Mustafa Can, açık hava reklamlarının Samsun için bu nedenle oldukça avantajlı olduğunu dile getirdi.
SEMİNER SONRASI YEMEKTE BULUŞTULAR
Seminerin ardından Medyakent çalışanları Özlem Koç, Şebnem Duran ve Ozan Yılmaz'dan oluşan Medyakent'in Satış ve Pazarlama ekibi, katılımcı firma temsilcilerini yemekte ağırladı. Sıcak ve samimi bir ortamda devam eden yemek sonrasında, firma temsilcileri fasıl müzik eşliğinde güzel bir gece geçirmenin keyfini yaşadı.
Güncel
18 Nisan 2016 - 14:00
Ustasından 'markalaşma' Tüyoları
Yerel ve ulusal düzeyde amansız bir rekabet ortamının yaşandığı günümüzde ‘markalaşma’ ve ‘reklam’ büyük önem taşıyor. Samsun’un en büyük açık hava reklam firması Medyakent Hane Grup, reklamcılığın profesyonel isimlerinden Mustafa Can’ı Samsun’da ağırladı. Başarılı reklamcı Samsunlu firmalara, ‘kar eden ve tanınmış bir firma’ olmanın tüyolarını verdi
Güncel
18 Nisan 2016 - 14:00