Samsun limanının aktif çalışması için demiryolu hattının şart olduğunu dile getiren Üçüncüoğlu, 'Samsun’dan çıkan demiryolu Amasya’dan Sivas’a geçiyor. Bizim bölgemizde asıl ticaret Sivas tarafı değil Ankara’ya giden yol güzergahı ve Çorum’dur’ dedi. Samsun Ankara demiryolu hattının yıllardır bekletildiğini ve çözüm noktasında bir adım dahi kat edilmediğini vurgulayan Üçüncüoğlu, 'Samsun’dan Ankara’ya doğru gittiğinizde Türkiye ve İç Anadolu bölgesinde büyük sanayi potansiyeline sahip olan Çorum var. Bu şehrin ihtiyaçlarını ve ihracatını Samsun haricinde Trabzon ve Zonguldak limanları da yapıyor’ diye konuştu.
ADIM ATILMALI
Samsun Ankara arası yaklaşık 115 kilometrelik bir yolun döşenmesi gerektiğini kaydeden Üçüncüoğlu, Samsun’dan Amasya ve Sivas’a giden tren yolu hattımıza Ankara’ya doğru bir hat eklemeye kalktığımızda bu yaklaşık 115 kilometreyi buluyor. Bunun yapılması durumunda Ankara ve Çorum’un güzergahı Samsun olacak ve bununla birlikte Samsun Limanı durmaksızın sürekli çalışacak. O bölgenin potansiyelini Samsun’un yakalaması için adım atılmalı’ diye belirtti. DESTEK ŞART
Samsun limanının şu anki çalışma potansiyelinin yeterli olmadığını ve Kavkaz hattının Samsun-Ankara demiryolu hattı ile beslenmesi gerektiğini dile getiren Üçüncüoğlu, 'Samsun limanının şu anki çalışma potansiyeli Samsun ve bölge açısında zayıf. Bunun desteklenmesi şart. Rusya’nın narenciye sektöründe yaşattığı sıkıntı da ticareti büyük oranda etkiledi. Geçmişte 1 milyon ton narenciye giderken Rusya’nın taşımacılığa el atmak istemesiyle birlikte bu miktar aşağılara indi’ şeklinde konuştu. Sezer SEZER
Samsun Ankara arası yaklaşık 115 kilometrelik bir yolun döşenmesi gerektiğini kaydeden Üçüncüoğlu, Samsun’dan Amasya ve Sivas’a giden tren yolu hattımıza Ankara’ya doğru bir hat eklemeye kalktığımızda bu yaklaşık 115 kilometreyi buluyor. Bunun yapılması durumunda Ankara ve Çorum’un güzergahı Samsun olacak ve bununla birlikte Samsun Limanı durmaksızın sürekli çalışacak. O bölgenin potansiyelini Samsun’un yakalaması için adım atılmalı’ diye belirtti. DESTEK ŞART
Samsun limanının şu anki çalışma potansiyelinin yeterli olmadığını ve Kavkaz hattının Samsun-Ankara demiryolu hattı ile beslenmesi gerektiğini dile getiren Üçüncüoğlu, 'Samsun limanının şu anki çalışma potansiyeli Samsun ve bölge açısında zayıf. Bunun desteklenmesi şart. Rusya’nın narenciye sektöründe yaşattığı sıkıntı da ticareti büyük oranda etkiledi. Geçmişte 1 milyon ton narenciye giderken Rusya’nın taşımacılığa el atmak istemesiyle birlikte bu miktar aşağılara indi’ şeklinde konuştu. Sezer SEZER