Doğu Karadeniz’de 2023 yılı yaş çay kampanyası 10 Mayıs 2023 tarihi itibariyle açılmıştı.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yaş çay taban fiyatının destekleyerek 11 lira 30 kuruş olarak açıklamasıyla beraber üreticiler önceliğini ÇAYKUR’a vermişti. Daha sonrasında özel sektörde ÇAYKUR’un verdiği fiyat üzerinden çay alımı yapmaya başladı. Bu durumun üzerine özel sektör yaş çay alımında ÇAYKUR’un önüne geçmişti. 3. Sürgün yaş çay döneminin sona ermesiyle birlikte ÇAYKUR bu yıl 3 sürgün boyunca toplamda 592 bin ton yaş çay alımı yaptığını duyurdu. ÇAYKUR bugüne kadar üreticilere 4 milyar 654 milyon lira ödeme gerçekleştirirken yarın itibariyle de 1 Milyar 700 milyon lira üreticilerin hesabına geçirecek.
10 TON DAHA FAZLA
ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, geçtiğimiz yıldan 10 ton daha fazla yaş çay alımı yaptıklarını ifade ederek, “Her yıl olduğu gibi bu yılda bir kampanyanın sonuna geldik. Geçen sene 10 Mayıs’ta açmıştık. Bu yılda 10 Mayıs tarihinde yaş çay kampanyamızı açtık. 26 Ekim tarihi itibariyle bitirdik. Diğer yıllara bakıldığı zaman en uzun süren yaş çay kampanyası oldu. Geçen sene 582 bin ton yaş çay almıştık. Bu yıl ise 592 bin ton yaş çay alımı gerçekleştirdik. Geçen yıla göre az da olsa net bir yükselme var. Bu anlamda aldığımız çay geçen seneye göre arttığı için sıkıntılı bir süreç yok. Her şey rutin seyrinde devam etmektedir. Son iki yılda kota ve kontenjan kelimelerini kullanmadan, üreticimiz kendini nerede rahat hissediyorsa, nerede güvende hissettiyse çaylarını gönül rahatlığıyla dağıttılar. Bize de vermek isteyenlerden çayları aldık. Alabildiğimiz kadar çayı aldık. Sürgünün son dönemlerinde sosyal aktivite yapılacak günleri kaldırdık. Her gün çay almaya çalıştık. Üreticimiz akşam saatlerinde de çay satmak istediği için saat fark etmeksizin çaylarını alacağımızı söyledik. Çaylarını akşam getirmek isteyen üreticilerimizi mağdur etmeden bu kampanyayı da yaptık” ifadelerini kullandı. İHA
ÇAYKUR Genel Müdürü Yusuf Ziya Alim, geçtiğimiz yıldan 10 ton daha fazla yaş çay alımı yaptıklarını ifade ederek, “Her yıl olduğu gibi bu yılda bir kampanyanın sonuna geldik. Geçen sene 10 Mayıs’ta açmıştık. Bu yılda 10 Mayıs tarihinde yaş çay kampanyamızı açtık. 26 Ekim tarihi itibariyle bitirdik. Diğer yıllara bakıldığı zaman en uzun süren yaş çay kampanyası oldu. Geçen sene 582 bin ton yaş çay almıştık. Bu yıl ise 592 bin ton yaş çay alımı gerçekleştirdik. Geçen yıla göre az da olsa net bir yükselme var. Bu anlamda aldığımız çay geçen seneye göre arttığı için sıkıntılı bir süreç yok. Her şey rutin seyrinde devam etmektedir. Son iki yılda kota ve kontenjan kelimelerini kullanmadan, üreticimiz kendini nerede rahat hissediyorsa, nerede güvende hissettiyse çaylarını gönül rahatlığıyla dağıttılar. Bize de vermek isteyenlerden çayları aldık. Alabildiğimiz kadar çayı aldık. Sürgünün son dönemlerinde sosyal aktivite yapılacak günleri kaldırdık. Her gün çay almaya çalıştık. Üreticimiz akşam saatlerinde de çay satmak istediği için saat fark etmeksizin çaylarını alacağımızı söyledik. Çaylarını akşam getirmek isteyen üreticilerimizi mağdur etmeden bu kampanyayı da yaptık” ifadelerini kullandı. İHA