ARAMIZDA muhabbet ederken açıldı konu.
Benim ulaşım sıkıntısına takıntım malum…
Ama herkes bu konuda mustarip ve bir takım şeylerin değişmesini istiyor ve bekliyor Samsun’da…
Araç sayısı fazla.
Yollar anlamında alternatiflerimiz kısıtlı.
Okullar açıldıktan sonra da bu sıkıntıyı daha da çok hissetmeye başladık.
Sabah saatlerinde istikametiniz kent merkezi ise ve yolunuz Atatürk Bulvarı’na düşmüşse yandınız!
Yolu kullananlar biliyor ne çektiğini…
Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı ilk açıldığında, henüz trafik ışıkları da tesisi edilmemişti.
Oradan basıp, gidiyorduk.
Ama şimdi birçok okula Atakum’dan ulaşmak için o güzergahı tercih ettiğinizde…
Hem şehirlerarası yolu kullanan araçlar hem de Canik tarafına giden araçlarla buluştuğunuz için yok adeta kitleniyor.
Yeşilkent kavağındaki alt geçitte ise bu çile katlanıyordu.
Dünkü sohbette oğlumdan duydum ki bu alt geçit yeniden yapılıyormuş.
Yol direkt olarak çevre yoluna bağlanıyormuş.
Bu oradaki trafiği kitleyen üç farklı yoldan katılımı büyük ölçüde rahatlatacakmış.
Bir başka güzel haber ise…
Recep Tayyip Erdoğan Bulvarı’ndaki şerit sayısının arttırılacak olması.
Ki bu yolun projelendirilmesinde, bulvarın 40 metre olarak planlandığını biliyoruz.
En az birer şerit ilavesi bile, yoldaki trafik yükünün hafiflemesine yardımcı olacağı muhakkak.
Bir başka güzel haber ise,
Büyükşehir Belediyesi’nin çalışmalarını yürüttüğü Batı Çevre Yolu ile ilgili…
Sinop’tan Ordu’ya giden trafiği taşıyacak gerçek anlamda bir çevre yolunun Karayolları Bölge Müdürlüğü’nce planlandığı…
Yıllardan beridir dilime pelesenk olan Batı ve Doğu Çevreyolu projelerini birleştirecek olan bu proje, hem kent dışından gelip giden trafiğe önemli bir güzergah hizmeti sunacak…
Hem de kent içi trafiğe büyük yük oluşturan transit trafiğin kendi yoluna kavuşmasını sağlayacak.
Elbette bu projeleri düşünmek kadar devlet kademelerinden destek bulmakta önemli.
Tam da burada Büyükşehir Belediye Başkanı Demir’in kimliğinin devreye girdiğini söyleyebilirim.
Eski Bayındırlık Bakanı olan Sayın Mustafa Demir’in, Ankara bürokrasi ile olan ilişkilerindeki gücünün Samsun için bir şans olduğunu söyleyebilirim.
Bu güce bir de TBMM Bütçe Plan Komisyonu Başkanı seçilen Samsun Milletvekili ve eski bakan Mehmet Muş’un kaynak gücü ile Eski Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz’ın devletteki yeni pozisyonu eklenince şans faktörünün ve yatırım gücünün Samsun’dan yana daha da artığını görmek mümkün.
Dün devlet kapısında aradığını bulamayan ve istediğini almak için terleyen Samsun’a bugün Ankara bürokratlarının neden projelerinizi hızlandırmıyorsunuz talebi ise şansı arttıran bir başka faktör.
Sayin saglam lutfen Samsunun gecikmis ve trafik sorununa rahatlik saglayacak bu projeleri( dogu-bati cevre yolu) surekli gundeme getirin musaitlik oldugunda karsilikli konusma imkani oldugunda tekrar tekrar gundeme getirinki Samsun halkinin bu beklentileri, bu rahatsizligi gundemde kalsin. Birde sizden ricam. Samsun-Ankara yht projesi ki her yonuyle hazir sadece yapim ihalesini bekliyor. Bu projeler Samsun ekonomisi ve ulasimi icin cok onemli. Samsun bu konuda neden bekletiliyor. Bunlari lutfen gundeme surekli getirinki sorunlara ilgi cekilip projeler yapim asamasina gelsin. Ben Fransada yasayan bir Samsunlu olarak yaziyorum. Bulundugu sehirde tramvay sehir iclerine yayilmis, arac sayisi Samsunun iki kati fakat alternatif yollarla bu cozulmus. Ve sehir buyuk sehirlere yht ile baglantili. Bu priojeler bu ulkede bulundugum 30 senede gerceklesmis tir. Samsunundabu projelere acil ihtiyaci var. Ben iktidarin bu konuda neden yavas davrandigini anlamiyorum. Kolay gelsin. Basarilar.