SON olarak Cumartesi günü yazmıştım.
Büyükşehir Belediyesi Meclisi MHP Grup Başkan Vekili Cemalettin Kola’nın marina konusundaki önerisini, bu konuda yeni bir ufuk açılır düşüncesiyle yeniden gündeme getirmiştim.
Amacım, ne kimseyi birbirinden ayırmak.
Ne de, düşünceler nedeniyle tarafları birbirinden ayrı göstermek.
Zaten meclisler ve meclis üyeleri bu nedenle yok mu?.
Kendi fikirlerini.
Kendi düşüncelerini.
Kendi projelerini ortaya koyup, kent adına en münasip olanda karar kılabilmek değil mi orada oluş amaçları?.
Dolayısıyla ben, MHP’li Cemalettin Kola ve grup arkadaşlarının marina projesine ret oyu vermelerini, Cumhur İttifakı’nda bir çatlak varmış gibi nitelemiyorum..
Bir kent uygulamasında doğrularının hangi yöne olduğunu belirtmişler sadece..
Bu alanda en çok tartışılan konu, kumlanma..
Yani deniz içine tabiatın kabul etmediği bir uygulama yaptığınızda, denizde sizin beklemediğiniz bazı tepkileri gösteriyor..
Ne yapıyor, ediyor ondan aldığınızı geri almaya çalışıyor..
Marina’nın yapılışı yanlıştı, değildi tartışması artık çok uzakta..
Yapılırken yanlış diyenler vardı.
Şimdi de, kaldırılması söz konusu olunca yanlış diyenler olabiliyor..
Her şey zamanında meclislerde özgür iradelerin ortaya konulacağı şekilde yapılsa,
Bu yapbozlara müracaat etmeye ihtiyaç kalmazdı.
Bu konudaki farklı bir görüş, CHP Grup Başkanvekili Hasan İpek’ten geliyor.
İpek, bazı tespitlerini belirttikten sonra marina alanında yapılması düşülen dolgu miktarına değiniyor..
Otel Projesinin uygulanacağı alana yapılacak dolgu miktarının 50 bin kamyona denk geldiğini belirtiyor..
Evet, o metrajdaki dolguyu Adnan Menderes Bulvarı’ndan taşıyacak kamyonlar elbette belli ölçüde sıkıntı yaratacaktır.
Ama Hasan İpek’in unuttuğu veya atladığı bir şey var.
Bu sıkıntı belediyeyi çok mutsuz etmeyecektir.
Zira Büyükşehir Belediyesi’nin toprak nakliyecilerine göstereceği toprak dökme alanları için nakliyecilerden, metraj başına belli bir ücret aldığı.
Eh, hem yeni bir alan yaratıp, hem de para kazanmak fena olmasa gerek..