Dünyanın hangi ülkesine giderseniz gidin, gelecekleri ekonomilerine, tarımlarına, bilimlerine ve sanayilerine bağlıdır.
Ekonomi, sanayi ve tarım gibi başlıklar ise doğrudan doğruya eğitime tabidir.
Eğitim yoksa bu saydığım gelişme gösterecek olan işler de maalesef zayıftır.
Tıpkı Türkiye gibi…
Bir türlü oturtulamayan eğitim sistemi herkese endişe veriyor.
Okulların modeli, statüsü değişiyor ama bu değişim hiçbir plana tabi olmadan hayata geçiriliyor.
İşte sorun da burada başlıyor.
Bu ülkede tarım ve sanayi master planları var değil mi?
Peki neden eğitim master planı yok?
Neden 20 yıl sonra şu kadar bölümden şu kadar mezun vereceğiz, şu iş planına göre istihdam edeceğiz gibi bir çalışma yok?
Olmadığı gibi maalesef hiçbir yerde hiçbir eğitim insanından da bunu duyamıyoruz.
Herkesin kabul ettiği başlıca sorunumuz ‘sistem’ değil mi?
Mesela son dönemde TEOG’da sistem yine değişti.
Değişti değişmesine ama bu sistemi hala çözen yok.
Diyorlar ki en yakındaki okula gideceksin.
İyi de bundan 15-20 yıl önce de aynı sistem yok muydu?
Çok iyi hatırlıyorum…
Benim halaoğlu bundan yaklaşık 15 sene önce liseyi 19 Mayıs Lisesi’nde okumak istemişti de sen Belediyeevleri’nde oturuyorsun, oradaki lisede (Karşıyaka) okuyacaksın denilmişti.
E garibimde liseyi orada bitirdi, sosyalleşemedi!!!
Ama onun gibi sığ düşünmeyip ikametgahını değiştirerek (orada oturmadığı halde) istediği okulda okuyan olmadı mı?
Binlerce…
Belki de milyonlarca…
Kaldı ki benim kafam belki sanatkarlığa çalışıyor.
Örneğin benim muhitimde bir sanat lisesi yok mesela.
O zaman yolun karşısındaki imamhatipe mi gideceğim?
Diyeceğim o ki bugün Türkiye’de ortaokul, lise veya üniversite okuyan her genç tedirgin.
Aniden değiştirilen sistem güven vermiyor.
Bakınız belirsizlik insanı çürütür, kahreder.
Hülasa; geleceğimizi daha fazla çürütüp kahretmeden tamamiyle planlanması ve reform yapılması zaruridir.
Çünkü eğitim yapboz değildir.
canikte ilkadımda varsa yoksa laz trabzonlu.yerliye hayat yok.gençi mhp ye kim alır. bir ülkücü almış mı işe.karabıçak canikte necaattin ilkadımda