Selamun aleyküm hocam;
Ben Talha Dost adlı öğrencinizin velisi Mehmet Dost.
Talha her zaman sessiz, sakin ve saygılı bir öğrenci olarak öğretmenlerinin gözünde yer etmiş bir öğrencidir.
Liseye geçtikten sonra sessiz ve sakinliğini kaybetmiş olsa da saygılı oluşunu bozmadı.
Talha, ilkokul ve ortaokulda sakin ve az da olsa çalışan bir öğrenci olduğu için öğretmenlerinin Talha’ya daha fazla çalışması gerektiğini söylemesi haricinde herhangi anlatılacak bir şey yok.
Talha önceden beri pek çalışmayı sevmez.
Dersi derste dinler ama eve gelince sadece verilen ev ödevlerini yapardı.
Ödev yapması ortaokul ve liseye geçtikçe yani eğitim düzeyi arttıkça azaldı.
Bir yerden sonra dersleri sadece derste dinlemeye başladı.
Sınavlara da sadece bir gün öncesinden çalışır.
Ama notları çalışmasına göre kötü değil.
Açık liseden örgün eğitime geçip 9. sınıfı hiç okumayıp liseye 10. sınıftan başlamış olmasına rağmen 10. sınıf yıl sonu karne ortalaması 73 geldi.
Biz Talha’yı tebrik ettik.
Bu elbette yanlış bir şey.
Veliler olarak genel sorunumuzun öğrencinin sadece notlarına odaklanmamız olduğunu düşünüyorum.
Asıl olan yani okulların asıl amacının öğrenciye bir şeyler kazandırabilmesidir.
Öğrenci için sadece akademik başarı önemli değil, öğrencinin okulda hayata hazırlanmasıdır.
Bu konuda sizlerin emek, gayret ve çabalarından dolayı çok memnunum Allah razı olsun.
Öğrenciler elbet bir şeyler kazanıyor ama öğrencilerin, velilerin ve de öğretmenlerin daha çok dikkat etmesi gereken nokta öğrencilerin kazanımlarla donatılması ve hayata hazırlanması olduğunu düşünmüyorum.
MEB’in önce bunu öğretmesi gerektiğini düşünüyorum.
Önce okul nedir bunu bilmeli öğrenci.
Benim diyeceklerim bu kadar hocam Allah’a emanet olun.
Samsun Anadolu İmam Hatip Lisesi 11-E sınıfı öğrencisi Talha Dost'un velisine sevgi, saygı ve hürmetlerimi sunuyorum.
Daha özgün, daha net, daha eğitici, daha verimli duyguların aktarıldığı mektuplarınızı bekliyorum.
Saygılar sunuyorum.