İYİ Kİ, yeni bulvarlar açılmış desek de onların da zaman içinde yetersiz kaldığını bire bir yaşıyoruz.
Bakın mesela kent merkezinde 1975 yılında açılan 100. Yıl Bulvarı, o dönem için prime proje idi.
Kenti doğudan-batıya enlemesine geçen bulvar hepimiz için gurur kaynağıydı.
Ben mesela o yıllarda Samsun’a gelen misafirlerimi bulvarda gezdirmekten büyük keyif alıyordum.
Atakum’a ulaşım 10 metrelik Bafra Şosesi ile sağlanıyordu.
60’lı yıllarda sadece 5 minibüs ile sağlanan ulaşım yıllar içerisinde hem artan nüfus popülasyonu, hem de artan araç sayısı ile istiap haddini çoktan tamamlamış oluyordu.
Atatürk Bulvarı açıldı önce.
Sonra Adnan Menderes Bulvarı.
Sırasıyla İnönü, Cağaloğlu ve Recep Tayyip Erdoğan bulvarları hizmete girdi.
Özellikle çevreyolu olarak kullanılan R.T. Erdoğan Bulvarı’ndan başlangıçta geçmek büyük keyifti.
Sinyalizasyon sistemi kurulana ve araçlar büyük bir çoğunlukla bu arteri kullanana kadar uçup, giden bir trafik akışı vardı orada.
İnönü ve Cağaloğlu Bulvarları da öyle.
Ki sanırım Akıllı Trafik Sistemi bile bu yoğunluk kesafetini halletmeye yetmeyecek.
Dolayısıyla alternatif yol üretilmesi şart.
Tabii bu konuda kesin çözüm Batı Çevreyolu.
Ne zaman hizmete gireceği konusunda kesin bir tarih vermek mümkün değil.
Ama o zamana kadar Atakum’u güneyden olmak kaydı ile Ankara Karayolu’na ve merkeze bağlayacak bir yol aslında var.
Sadece biraz iyileştirilmesi gerekiyor.
Alanlı-Kamalı-Ankara yolu bağlantılı bu yol biraz dar ve kasisli belki ama bu haliyle bile Ankara yolunda AY-BET şantiyesinden girdiğiniz yolda R.T.Erdoğan Bulvarı, Toki Evleri kavşağına 5 dakikada ulaşabiliyorsunuz.
Bu süre Alanlı için, 10 dakikaya çıkıyor.
Bu alternatifi elbette Büyükşehir yetkilileri de biliyordur.
Tabi ne zaman alternatif yol olarak değerlendirmeye alacaklarını da…