SAMSUN trafiğinin kronik sorunlarından birini kökünden çözecek önemli bir proje yatırıma dönüşmek üzere.
Büyükşehir Belediyesi, Batı Çevreyolu için atağa kalkmış vaziyette.
Yol güzergahı belli…
Kamulaştırma yoluna gidilmeden imar planlarıyla hız kazanan ve önemli mesafe kat edilen projede, yolun 1/50000lik planı hazır.
Daha sonra alt ölçek planlarının yapılmasıyla proje uygulanabilir hale gelecek.
Büyükşehir Belediyesi üzerine düşeni yerine getirirken, Karayolları 7. Bölge Müdürlüğü de yapım işini üstlenecek.
Daha önce de yazdığım gibi tamamlandığında, Atakum bölgesinde, 19 Mayıs ilçesine kadar trafik yoğunluğu önemli bir ölçüde rahatlamış olacak.
Yıllardan beri savunduğum ve uygulanmaya konması için destek verdiğim, Samsun adına önemli ve birincil projelerden biri…
Ama bu projenin asıl faydasını tamamlayacak ve katma değer katacak bir diğer proje de Doğu Çevreyolu.
Benim, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı döneminden hatırladığım harita üzerinde 16 km.lik bir yol, Doğu Çevreyolu…
Ama Asarcık’tan girmesi projelendirilen yol, şehir içine hiç girmeden Çarşamba yakınlarında nihayetleniyor.
Güzergah üzerinde tüneller olması yolun maliyetini arttıran unsur olduğu için hiçbir bakan bu projeye sıcak yaklaşamadı diye düşünüyorum.
Oysa Samsun’un yaşanabilir ve trafik anlamında refahlı olması için en az Batı Çevreyolu kadar elzem bir proje…
En azından şimdilerde Çevre yolu diye kullandığımız, Canik’ten geçen ve havalimanına kadar olan trafik yoğunluğuna katkıda bulunan güzergah gibi olmayacak.
Öyle ki bu temel ihtiyacın şehir içindeki bazı sıkıntıları da Batı Çevreyolu ile beraber gidereceği kesin.
Çok radikal bir örnek vermek gerekirse, Batı Çevreyolu açıldığında Kocadağ’da bulunan taş ocaklarından malzeme çeken büyük tonajlı araçlar, Şehit Gaffur Okkan Caddesi’ni kullanmak istemeyeceklerdir mesela…
Zamanında yapıldığında ihtiyaca cevap verir gibi gözüken bu cadde şimdilerde yoğun bir trafiğin esaretinde…
Yol kalitesi günden güne düştüğü gibi, genişliği de üzerindeki trafik yükünü kaldırabilecek gibi değil.
Sözün özü;
Doğu Çevreyolu, doğu ekseninde arzulanan konforu sağlarken, Batı Çevreyolu da batı ekseninde Atakum’un iç ve anayollarının kurtuluşu olacak.
Bundan sonrası, batıya el atan Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Mustafa Demir’in yüzünü doğuya dönmesine kalıyor
Yabancısı olduğu bir konu değil.
Konumu ve Ankara’daki etkisi ile isterse bu sorunu da çözer diye düşünüyorum.