BUGÜNLERDE bu kentte en çok konuşulan ve tartışılan konu ne, diye sorsam açık ara cevap;
‘Akıllı Şehir Trafik Güvenlik Sistemi’ olurdu herhalde.
Kazılar konuşuluyor.
Kapatılan kavşaklar tartışılıyor.
Bulvarlara çıkışı varken kapatılan yan yollar konuşuluyor.
Kapatılınca ihtiyaç hissedilip yeniden açılan toplama yolları konuşuluyor.
Bugüne kadar üzerinde kimsenin gezemediği ve bugün dönüş yoları için alan yaratılmada kullanılan orta refüjler konuşuluyor.
Eh bu konularda bilenler kadar bilmeyenler konuşuyor.
İşin aslını bilmeden sistemin faydası, zararı konuşuluyor.
Konuşulur elbette…
Doğaldır.
Bir yatırımın fayda, zarar ilişkilendirilmesi kullanıcılar nezdinde tartışmaya açılır, açılmalıdır da…
Ama bir gerçek var ki…
Konuşulan, tartışılan sistem henüz devrede değil.
Daha bir, bir buçuk ay var.
Peki, bu sistem neden planlanıyor ve neden bu kadar tartışılıyor?
Ya da, bu sistem, bu kent için neden bu kadar önemli?
Önce, kent her geçen gün daha da büyüyor.
Önceleri doğu-batı aksında büyüyen kentin gelişimine şimdilerde güney aksı da eklendi.
Gözle görülür olmasa da, en azından planlamalarının yapıldığını biliyoruz.
Zira güney aksında kentin trafik ulaşımını rahatlatacak bir proje var;
Batı Çevre Yolu.
Çok uzun yıllar önce Bayındırlık Bakanlığı Yatırım Planları içinde yer alıp, bir türlü ödenek ayrılmadığı için gerçekleşmeyen bir proje.
Şimdilerde ise, Büyükşehir Belediyesi’nin kamulaştırmalar dahil birçok yol kat ettiği bir projeye dönüştü.
Hatta güzergahın değiştirileceği gibi bir duyum bile var.
Oysa özellikle planı olmasına rağmen plansız gelişen Atakum’un ve kentin batısının trafiğinin rahatlaması için bu projenin gerçekleşmesine su gibi, hava gibi ihtiyaç var.
Gecikmesi veya güzergâh tanımlaması konusunda şu an itibariyle bir görüşme yapıp, bilgi alamadım ama temennim,
Batı Çevre Yolu’na kısa zamanda el ve adım atılması yönünde.