ÜLKEMİZDE tüketici haklarının korunması konusuyla ilgilenen ya da bu konuyu tüketici adına sonlandırmak düşüncesinde olan bir üretici yok gibi…
‘Yok gibi’ dedim zira bilgim dışında gerçekten kendi tüketicisinin mağdur olması konusunda hassa olan birileri belki çıkabilir.
Son 10 gündür uğraştığım bir konuda sonuç olarak şunu öğrendim.
Siz kendi haklarınıza sahip çıkamıyorsanız,
Biliniz ki muhatap olduğunuz üretici kurumun bu konuda hiçbir dahli ve müdahalesi olmayacaktır.
Sizin menfaatlerini korumak gibi bir düşünceleri olmadığı anlamında söylüyorum bu sözleri…
Sonuca ulaştığım ve zorladığım konularda doyurucu cevaplara ulaştığım için kurum adını burada kullanmayacağım.
Şu an Alanlı’da ikamet etmekte olduğum evim için ruhsat aşaması sonrası bir güvenlik kuruluşu ile sözleşme yaptım.
Aslında bir değil, iki sözleşme…
Aynı bahçe içinde oğluma yaptığım aynı özelliklere sahip ikinci evde bu sözleşmeye dahil.
İki sözleşmede benim adıma…
Aylık ödemeler karşılığı evin güvenlik donanımını takip ediyor bu kuruluş…
Bende banka talimatı yoluyla aylık ödemelerini otomatik olarak yapıyorum.
Temmuz ayı sonunda bu kurumun müşteri ilişkileri servisinden arayan bir bayan sözleşmelerin zamlı tarifeden uygulanacağını söyleyince fark edebildim.
İki evin sözleşme bedelleri arasında bir miktar fark var.
Miktarın kendisi önemli değil ama birebir aynı vasıfta iki sözleşme arasında fiyat farkı olması önemli.
Bunun nedenini sorduğumda bir cevap alamadım.
Tüm ısrarlarıma rağmen bu soruya cevap verecek bir yetkili ismi de…
Sonrasında ben çok bastırınca, belli fiyatlarda ilk ay yüzde 50 tenzilatla yeni sözleşmeyi onayladım.
Ama ilk banka kartı dekontumda sözleşme tutarının iki katı bir tutarın çekildiğini görünce telefon trafiği başlattım haliyle.
Ama ne yazık ki bu ve bunun gibi üretici kuruluşlar mallarını pazarlarlarken takındıkları müşfik ve anlayışlı tavırları, sizin haklarınız gaspa uğradığında takınmıyorlar.
Hatta sizi dinlemiyor.
Ve hatta dinleseler bile ilgilenmiyor, cevap vermiyorlar.
Peşlerini bırakmadım tabii…
Benimle sözleşme yapan yerel kuruluş temsilcisi vasıtasıyla, Samsun’daki Bölge Müdürlüğü’ne, onun aracılığı ile de Genel Müdürlükleri’ne ulaşıp bu lakayt ve sorumsuz davranıştan gücüm yettiğince tüm Samsun’u haberdar edeceğimi ilettim.
Sonuçta istediğim cevabı, beklediğim şekilde aldım.
Burada önemli olan benim haklarımı geri almak olmakla beraber size yapacağım telkindir.
Sakın ha karşınızda kim veya hangi kuruluş olursa olsun geri durmayın.
Haklarınızı savunun ve talep edin.
Çelişkilere teslim olmayın.
Her yolu deneyin.
Tüketici hakları hepiniz için var.
Türkiye Cumhuriyeti Mahkemeleri de…
GÜNÜN SÖZÜ
Talep ve takip etmezseniz, alacağınız bir hak da yoktur. N.S.