YEREL seçimlerin en büyük katkılarından birisidir daha önce başka partilerde görev yapanların yeni partilerini temsil hakkı elde ettiklerinde eski dönemde vakıf oldukları gerçekleri kamuoyunun bilgisine sunmaları…
Tabii her duyduğumuzun üstüne balıklama atlayacak halimiz yok.
Çünkü bu memlekette insanın ufkuna sığmayacak suçlamalar yapıldıktan sonra, ‘Biz o sözleri siyaseten söylemiştik’ açıklamalarını da gördük.
O nedenle, her türlü açıklama ve beyana tedbirli yanaşmakta yarar görüyorum.
Batı ve Doğu Çevreyolları, bu kent için mega projelerimdir benim.
Yıllardır hayata geçmesi için denemediğim yol kalmadı.
Yazdım, çizdim...
Konuştum.
En yetkili makama erişip, gerçekleşmesi için ricacı oldum.
Ama ne yazık ki başarısız oldum.
Zira önemli meblağlara ulaşacak maliyetler vardı.
Samsun’da siyaset ve siyasi temsilciler anlamında bu zorluğu aşacak güce sahip değildi.
Oysa özellikle Karadeniz bölgesindeki illerimizin birçoğunda transit geçişlerinde büyük kolaylık ve imkân sağlayan otoyol ve çevre yolu geçişleri projelerini hizmete sunmuşlardı.
Ama Samsun söz konusu olduğunda tüm gelişmelerin önü her seferinde tıkandı ve projeler bütçe planlamalarına takıldı.
Son olarak Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, bakanlığı döneminde gündemine alamadığı bu projenin batı bölümüne el attı.
Belediye imkânlarıyla planları düzenlendi.
Kamulaştırma bölümleri bir şekilde halledildi.
Sonrasında da Bütçe Plan Komisyonu Başkanı, Samsun Milletvekili Mehmet Muş tarafından bu konuda önemli adımların atılması konusunda hamleler gerçekleşti.
Bütçeye bu konuda ödenek konulduğunu biliyoruz ama yolun tamamını açmaya yetecek miktar mıdır, doğrusu o konuda bilgi fakiriyim.
Buraya kadar eskinin hatırlatması gibi oldu.
Şimdi ise bu konuda yeni bir bilgi sunuldu kamuoyunun bilgisine.
Yeniden Refah Partisi’nin Büyükşehir Belediye Başkanı ve eski AKP Samsun İl Başkanı Adem Güney, bu konuda yeni bir iddia attı ortaya…
Başkan Demir’in bakan olduğu dönemde Doğu ve Batı Çevreyollarının yapımı gündeme geldiğinde Adem Güney, Mustafa Demir’in kendisine, ‘Özellikle Doğu Çevreyolunun çok maliyetli olduğunu o nedenle de, Canik Viyadüğü’nü yapacaklarını söylediğini belirtiyor’ ve ekliyor;
‘Biz göreve geldiğimizde bu viyadüğü yıkacak ve adı geçen çevre yollarını yapacağız’ diyor.
Her iki çevreyolunun da Samsun’un trafik ve ulaşım anlamındaki geleceği için taşıdığı önemi yeniden vurgulamaya gerek yok.
Önemli hatta çok önemli!
Samsun adına olmazsa olmaz iki proje;
Doğu ve Batı Çevreyolları.
Ama yapılmış ve kullanılır haldeki bir projeyi yıkmak bana hiç doğru gelmiyor.
Zira Allah nasip ederde, Batı ve Doğu Çevreyolları Samsun’a kazandırılırsa,
Bugün çevreyolu gibi kullanılan ve Canik Viyadüğü ile Trabzon yoluna bağlanan bulvar niteliğindeki bölünmüş yol, şehir içi yol gibi kalacaktır.
Yıkılacağına ihtimal vermediğim gibi;
Bu haliyle kalmasında ve şehir içi trafiğinde bir çözüm olarak kullanılmasında yarar vardır diye düşünüyorum.