YAZIK BU SAMSUN'A
Reklam
  • Reklam
GÜLSÜM ATİK

GÜLSÜM ATİK

YAZIK BU SAMSUN'A

14 Eylül 2020 - 10:25

Gün geçmiyor ki bu güzelim kentte bir olumsuzluk, yanlış giden bir iş, hatalı bir yatırım, 'ben yaptım, oldu' anlayışının kötü sonuçları ortaya çıkmasın.

Şimdi de Kurupelit Körfezi'nde milyonlarca lira meselesi çıktı ortaya.

Hatırlanırsa bu yat limanı ile 900 metre uzunluğunda mendireği 2015 yılında inşa edildi.

Farklı boyutlarda yat, tekne, yelkenli gibi deniz taşıtlarına hizmet vermesi planlanıyordu. 

Ayrıca konaklama ve park alanları da bulunacak şekilde projelendirilmişti.

Bu düşünceyle başlanan inşaat 2016 yılında tamamlandı tamamlanmasına ama bu kez de yat limanının, giriş ağzının yanlış planlandığı ortaya çıktı.

Bunun sonucunda son birkaç yıl içerisinde, denizin oluşturduğu su hareketleri sonucu liman kum topladı ve yat ve tekneler için kullanılabilir olmaktan çıktı. Ayrıca deniz yüzeyinin yosunlarla kaplanması yüzünden koku sorunu ortaya çıktı.

Limanı kurtarmak için dönemin Büyükşehir Belediyesi 15 metre açıklarında mendireğin olduğu bölgede sirkülasyonu sağlamaya yönelik bir köprü açtı ancak koku giderildi ama limanı kurtarmaya yeterli olmadı.

Yani Kurupelit Limanı için biraz daha fazla mühendislik çalışmalarının yapılması gerektiği ortada.

Diğer taraftan yat limanı ve çevresi hem Samsun turizmi hem de bölgedeki inşaat artışı açısından son yıllarda büyük bir hareketliliğe sahne oldu. 

Yat limanı çevresinde lüks binaların yapımı hızlandı, buna bağlı olarak ekonomik durumu iyi olan vatandaşlar bu bölgede 1 milyon TL'ye kadar varan fiyatlarla konut sahibi oldular.

Yat limanı çevresi rant getirisinin yanı sıra turizm açısından da Samsun'un en fazla ilgi gören yerlerinden birisi haline geldi.

Mevcut durum bu şekildeyken, yat limanının kullanışsız hale gelmesinden hareket eden bazı siyasiler, dönemin Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan'ı bu yılın mart ayında Kurupelit Limanı'na getirerek, buranın yeniden doldurulması konusunda ikna etmeyi başardılar.

Bu ziyaretten tam 6 ay sonra ise Ulaştırma Bakanlığı 9. Bölge Müdürlüğü düğmeye bastı.

Kurupelit Yat Limanı'nın doldurulmasına yönelik etüt ihalesi geçtiğimiz günlerde ilana çıktı. 12 Ekim'de yapılacak ihaleyi alacak firma limanın batimetri, sondaj, jeolojik, jeoteknik etüt raporunun yanı sıra yaklaşık dolgu maliyetini çıkaracak, ÇED raporunu ve imar planını hazırlayacak. Ardından da limanın doldurulmasına başlanacak.

Uzmanların söylediğine göre liman alanının tahmini doldurma maliyeti 15 milyon lira.

Şimdiye kadar anlattığım gibi, Kurupelit Yat Limanı'ndaki tek sorun 'deniz suyu sirkülasyonunun yeterince sağlanamamış olması'. 

Limanın temizlenip, derinleştirilmesi ve mendireğin matematiksel birkaç müdahale ile liman içinin sirkülasyonunun sağlanmasının maliyetinin ise doldurma maliyetinden daha fazla olmayacağı ortada. 

Eskişehir’deki Porsuk Çayı'nın bile sahil haline getirilip, denize girildiği, Haliç’in temizlenip balıkların yaşadığı bir hale getirildiği bir zamanda böyle bir alanın temizlememesini düşünmek yerine milyonlarca liralık masrafla yapılan limanın doldurulmak istenmesindeki akıl ve mantığı anlayabilmiş değilim.

Ayrıca Kurupelit Yat Limanı'nın Atakum'a ve Samsun’a sağladığı turizm potansiyeli ile marina etrafındaki kafe, restoran ve diğer işletmelerin istihdama katkıları ile mülk sahiplerinin yatırımları göz önünde bulundurulduğunda buranın doldurulmasının yaratacağı zararın faturasının vatandaşa kesileceği de ortada.

Diğer taraftan Samsunluların yanı sıra çevre illerden gelen binlerce insanın nezih bir şekilde kullandığı böylesine güzel bir yaşam alanının ortadan kaldırılması, içinde bulunduğumuz zor bir dönemden geçtiğimiz bu süreçte devlet bütçesine büyük bir yük değil mi?

Önce Yalı Kafe yıkıldı, şimdi de Kurupelit Yat Limanı doldurulacak.

Gerçekten de yazık bu Samsun'a...

 

YORUMLAR

  • 6 Yorum
  • Soner bağ
    2 ay önce
    Mutlaka mantıklı ve halkın menfaatleri göz önünde bulundurularak hareket etmek gerekir. Bu marina halka mal oldu. Doldurmak hayal.
  • Özcan ARTUT
    2 ay önce
    Gülsüm hanım bu konuyu gündeme getirdiğimiz için teşekkürler.Bu limanın yapımında mühendislik hatalar olduğu belli, fakat arakuma'da bir güzellik değer kattığı herkesin malumu.Bu güzelliklerin bozulmayacagi ümit ediyorum.selamlar.
  • Cihan ALSOY
    2 ay önce
    Güzel memleketim yap boz tahtası oldu, peki projeyi yanlış uygulayanlar dan hesap sorulmayacakmı, bu kadar harcanan para ne olacak, yeni bir proje ile liman kurtarılabilir, bu sahada az maliyet tutacaktır, fakat rant meselesi ise birşey diyemem, vebalide var bu işin, gün gelir hesap sorulur,
  • Mustafa Dak
    2 ay önce
    Gülsüm Hanım, kaleminize ve yüreğinize sağlık. Cüzdan için Samsun'un bütün güzellikleri bir bir yok ediliyor. Kimsenin gücü Samsun halkınınkşnden daha güçlü değildir. Ancak bizler sizin gibi düşünenlere destek vermez kendi değerlerimşze sahip çıkmaz isek burası da yok olur gider. Ben de gönlü samsun için atan biri olarak yasal olan her eylemde marinanın ve Samsun'a zarar verecek faaliyetlerin karşısındayız. Bir kere daha size yürekten teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
  • Kaptan
    2 ay önce
    Samsun özellikle de Atakum için önemli bir konuya değinmişsiniz. Gerek Atakum'a kattığı güzellik olarak gerek ticari olarak gerek turistik olarak Samsun'un ve ziyaretçilerinin uğrak yeri olan bu limanın doldurulması Atakum'a vefasızlıktır. Daha az maliyetle limanın ruhunu bozmadan elden geçirme ihtimali varken başka bir yolu tercih etmek akla ve mantığa net bir şekilde aykırıdır. Umarım bu yoldan dönülür.
  • Şaban Sarıkaya
    2 ay önce
    Yat Limanının içine iki dere akıyor, bu derelerin durumu ne olacak?

Son Yazılar